اداره کل اتباع و امور مهاجرین ایران:

هزینه بیمه سلامت برای اتباع با بیماری خاص و قشر آسیب پذیر رایگان است

اداره کل اتباع و امور مهاجرین خارجی ایران اعلام کرد: مدت اعتبار بیمه سلامت اتباع خارجی ۵ ماهه و هزینه آن برای افراد دارای بیماری خاص و قشر آسیب پذیر رایگان است.

هزینه بیمه سلامت برای اتباع با بیماری خاص و قشر آسیب پذیر رایگان است
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، بر اساس اطلاعیه اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی ایران، پناهندگان متقاضی دریافت دفترچه بیمه سلامت برای دریافت دفترچه‌های بیمه سلامت به هر یک از دفاتر پیشخوان دولت ایران مراجعه کنند.

پایگاه اطلاع رسانی اداره کل اتباع و امور مهاجرین استان مرکزی نوشت: مدت اعتبار این بیمه 5 ماه و هزینه  آن برای افراد دارای بیماری خاص و قشر آسیب پذیر رایگان خواهد بود و صرفا هزینه 45 هزار تومان برای صدور دفترچه و خدمات اداری دریافت خواهد شد.

هزینه بیمه نامه 5 ماهه برای سایر مهاجرین که جزو گروه‌های آسیب پذیر و بیماران خاص نیستند به ازای هر نفر 193 هزار و 450  تومان دریافت می‌شود.

دفترچه بیمه سلامت خدمات بستری و پاراکلینیکی مانند ویزیت دکتر، دارو، آزمایش و رادیولوژی در بیمارستان های دولتی تحت پوشش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

این اطلاعیه می‌افزاید: این پوشش بیمه ای شامل هزینه‌های درمان در بیمارستان‌های خصوصی نمی‌شود.

ثبت نام برای کسانی که دارای بیماری‌های خاص هستند و از پزشک معتمد بیمه سلامت گواهی دارند، رایگان است و تنها هزینه 45 هزار تومان برای دریافت دفترچه را پرداخت می کنند.

 افرادی که جزء بیماران خاص مثل هپاتیت، MS، بیماری‌های کلیوی و سرطان هستند اما در لیست اداره اتباع قرار ندارند به همراه مدارک پزشکی خود به دفاتر این اداره مراجعه نمایند.

 کسانی که شامل اقشار بی‌سرپرست، زنان سرپرست خانوار و 11 مجموعه دیگر آسیب پذیر هستند، می‌توانند با ثبت نام خود در لیست اداره کل اتباع از معافیت‌ها بهره‌مند شوند.

کمیساریای سازمان ملل متحد در امور پناهندگان اعلام نموده با شروع طرح بیمه سلامت اتباع هیچ کمک خارج از طرح برای مهاجرین در نظر گرفته نمی‌شود و متقاضیان کمک‌های درمانی باید خود را مشمول بیمه سلامت نمایند.

مدارک لازم جهت ثبت نام دفترچه بیمه سلامت:

1- کارت آمایش  10، 11، کارت هویت و یا برگ تردد معتبر

2- کارت بانکی برای پرداخت هزینه‌ها در محل ثبت نام و یا رسید بانکی پرداخت هزینه‌ها به مبلغ مندرج در جدول

3- یک قطعه عکس  4×3

4- گواهی صادره از سوی پزشک متعهد بیمه سلامت برای بیماران خاص

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار