غفاری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تاکنون دستوری برای تمدید مهلت بیمه سلامت صادر نشده است/ نوزادانی که کارت شناسایی ندارند با مشکل بیمه مواجه‌اند

نماینده شرکت تعاونی و توزیع بیمه سلامت استان قم گفت: تا کنون هیچ دستوری مبنی بر تمدید اعتبار دفترچه‌های بیمه بعد از مدت تعيین شده به ما ابلاغ نشده است.

تاکنون دستوری برای تمدید مهلت بیمه سلامت صادر نشده است/ نوزادانی که کارت شناسایی ندارند با مشکل بیمه مواجه‌اند
سامان غفاری نماینده شرکت تعاونی و توزیع بیمه سلامت استان قم حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، درباره روند نام‌نویسی بیمه سلامت مهاجرین افغانستانی در استان قم اظهارداشت: تا امروز (26 مهر) حدود 3 هزار دفترچه بیمه سلامت ویژه مهاجرین افغانستانی در استان قم صادر و به اداره اتباع استان تحویل داده شده است.

وی با اشاره به این موضوع که درصد بالایی از مراجعین را بیماران و اقشار آسیب پذیر تشکیل میدهد توضیح داد: از آنجایی که مهاجرین ملزم به رعایت شرط عضویت تمام اعضای خانواده برای بیمه هستند، اکثرا خانواده‌هایی در این طرح شرکت می‌کنند که دارای بیماران بستری شده در بیمارستان‌ها هستند.

غفاری با بیان اینکه تا کنون هیچ دستوری مبنی بر تمدید اعتبار دفترچه‌های بیمه بعد از مدت تعيین شده به ما ابلاغ نشده است، به طرح برخی مشکلات موجود بر سر راه مهاجرین افغانستانی در نام نویسی بیمه پرداخت و گفت: گاهی در بین مراجعه کنندگان کودکان و نوزادانی دیده می‌شوند که هنوز کارت شناسایی برایشان صادر نشده است و تنها برگه تردد دارند و این در صورتی است که برگه‌های تردد در سیستم ثبت نام بیمه سلامت تعریف نشده‌اند و این در حالی است که  گاهی تمام اعضای خانواده فقط به خاطر هزینه‌های درمانی کودک بیمارشان برای دریافت بیمه سلامت اقدام کرده‌اند.

وی تصریح کرد: همین امروز یک مادری برای بیمه به این دفتر مراجعه کرده بود و ما دربرخورد با همین مسائل قادر به وارد کردن مشخصات این مادر و پسرش در سامانه نام نویسی نبودیم در حالی که به گفته مادر، اگر کودکش تا دو روز دیگر پسرش عمل نمی‌شد، چشمانش را از دست می‌داد.

این نماینده شرکت تعاونی و توزیع بیمه سلامت استان قم در پايان از تمامی دستگاه‌ها ارگان‌های مربوطه خواهش کرد که زمینه‌های لازم برای ثبت نام این کودکان را در سامانه نام نويسی بیمه سلامت فراهم سازند تا دیگر شاهد اینگونه مشکلات در روند نام نویسی مهاجرین نباشند.

گفتنی است مهاجرین افغانستان دارای کارت های آمايش 10_11 می توانند با مراجعه به دفاتر نمایندگی بیمه سلامت در تمامی استان ها جهت نام نویسی بیمه سلامت خود و خانواده شان اقدام کنند.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.