کرمان؛

وجود دو هکتار گلخانه در شهربابک

شهرستان شهربابک با دو هکتار سطح زیر کشت گلخانه ای، سالانه در دو نوبت 700 تن در هکتار محصولات گلخانه ای تولید و روانه بازار می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، غلامرضا كافي مدير جهاد كشاورزي شهرستان جهاد كشاورزي شهرستان شهربابك گفت: سطح کاشت گلخانه ها در شهرستان 2 هکتار بوده و اين گلخانه ها در دو منطقه بنه یکه و دهج قرار دارند.

وي با بيان اينكه محصولات کاشت شده فعلی این گلخانه ها خیار، توت فرنگی، فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی می باشد، افزود: در سال های گذشته علاوه بر این محصولات اسفناج، کاهو، لوبیا سبز و ... کشت گردیده و به طور کلی کشت غالب شهرستان خیار می باشد که عملکرد این محصول در طی دو نوبت کشت در سال 700 تن در هکتار می باشد.

كافي با تاكيد بر اينكه میزان اشتغالزایی کشت های گلخانه ای در شهرستان در حال حاضر 30 نفر در مجتمع گلخانه ای بنه یکه می باشد، اظهار داشت: تکمیل شدن مجتمع گلخانه ای بنه یکه سبب افزايش فرصت شغلی به 280 نفر مي شود .

وی از اقدامات انجام گرفته برای توسعه کشت گلخانه ای در شهرستان شهربابک به : راهنمایی صحیح متقاضیان مراجعه کننده، آموزش متقاضیان جدید احداث گلخانه، برگزاری جلسات با مراکز جهاد کشاورزی جهت شناسایی مناطق مستعد و برتر جهت احداث گلخانه ها و گزینش و معرفی متقاضیان علاقه مند و فعال در این زمینه،پیگیری و درخواست تامین اعتبار جهت تکمیل فاز دوم مجتمع گلخانه ای جهت واگذاری زمین به متقاضیان احداث گلخانه و... اشاره کرد

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.