انتقاد تند منصوريان به مديران سابق باشگاه استقلال

سرمربى تيم فوتبال استقلال نسبت به عملكرد مديران 4 سال اخير اين باشگاه واكنش نشان داد.

حمله منصوريان به مديران سابق استقلالبه گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگارانعلیرضا منصوریان در گفت و گویی درباره ممنوعیت استقلال از جذب بازیکن در تعطیلات زمستانی اظهار داشت:در ابتدا بايد بگويم شب گذشته متوجه شدم چه اتفاق عجیب و غریبی رخ داده است و ما را از گرفتن بازیکن محروم کرده اند. پنجره نقل و انتقالات فیفا روی ما بسته شده است.در اين زمينه شب گذشته با مدیرعامل استقلال صحبت کردم.

وی ادامه داد:ما 5 پرونده در فیفا داریم.ساموئل،ردی،هلمکه،عادل شیحی و پروپیچ نفراتی هستند که پرونده شان همچنان باز است.چرا این اتفاقات این روزها مرتب پشت سر هم می رسد؟برای تیم های بزرگ یا کسر امتیاز هست یا مانع از نقل و انتقالات می شوند.

منصوريان افزود :شرایط سختی را می گذرانیم.دو،سه بازیکن خوب گرفتیم و انرژی خوبی به تیم منتقل شد اما امروز كه به زمین تمرين آمديم متوجه شديم چه اتفاقى رخ داده است .5 سال است این بازیکنان در فیفا پرونده متعدد دارند و ما خیلی سرسری و راحت به قضایا نگاه می کنیم.براى من جاى سوال دارد چرا مسئولان در این مدت 4 سال یک بار نیامدند بنشینند به خودشان بگویند که با این روند به هواداران لطمه زده می شود.

سرمربى استقلال ادامه داد :مدیران 4 سال اخیر استقلال یک بار آستین بالا نزدند که قرارداد محکم حقوقی با بازیکنان امضا کنند.چرا این بازیکنان پس از رفتن،همه می توانند مدعی باشند و همه کارشان به دادگاه کشیده می شود؟باشگاه هایی در لیگ برتر داریم که بازیکن خارجی می گیرند اما هیچ پرونده ای در فیفا ندارند.همه مسائل را به فیفا و کنفدراسیون می دهند.ساموئل،هلمکه،ردی و شیحی هم طلب دارند.چرا در این 4 سال کسی به این فکر نیفتاده که این مسائل ممکن است به استقلال لطمه بزند؟

چرا هوادار استقلال باید در فضای مظلومیت باقی بماند و چرا ما بايد چوب يك سرى ندانم کاری را بخورد؟ما اگر از شیحی و پروپچيچ لطمه بخوریم به جرات می گویم نمی توانیم بگوییم افتخاری مقصر است.قبل از افتخاری،مدیران سابق استقلال و قسمت حقوقی استقلال همه چیز را می دانستند.

وى افزود :در حال حاضر اتفاق ردی ،ساموئل و هلمكه هم در راه است.در این فضا فقط مدير عامل ما عوض شد و در اين ميان افشارزاده رفت و افتخاری آمد يعنى بحث ديگرى تغيير نكرد.ما سال گذشته هم این مشکلات را داشتیم و پشت گوش انداختیم.آرای کمیته انضباطی از چند سال قبل صادر شده است و تعدد رای باعث شده این اتفاق رخ بدهد.صرفا شیحی نیست.در تهران با او توافق شده بود و به دلیل پرداخت در زمان متفاوت توافق این اتفاق رخ داد.4 پرونده دیگر داریم.

منصوريان بيان كرد :اينكه من فكر مى كنم صرفا مدام بار مسئوليت را بياندازيم روى دوش گروه بعدى درست نيست و در يك جا بايد اين اتفاقات تمام شود.

وى افزود :من اولين ايراد را از اين بابت مى گيرم و آن هم به اين دليل است وقتی در کشور خودمان کمیته انضباطی می تواند شرايطى فراهم كند که بدهکاران به مربیان و بازیکنان پرداختی نداشته باشند این دلگرمی برای مدیران به وجود می آید که می توانیم به خارجی ها هم پرداختی نداشته باشیم.در حالی که خارجی ها از این مساله ایمن هستند.بازيكنان خارجى براى دريافت مطالبات شان به فيفا شكايت مى كنند و در نهايت كميته انضباطى به دادگاه cas اعلام مى كند و اين دادگاه هم يا كسر امتياز را انجام مى دهد و با مانع فعاليت در نقل و انتقالات مى شود.

منصوریان افزود:وقتی در کشور خودمان کمیته انضباطی می تواند کاری کند که بدهکاران به مربیان و بازیکنان پرداختی نداشته باشند این دلگرمی برای مدیران به وجود می آید که می توانیم به خارجی ها هم پرداختی نداشته باشیم.در حالیکه خارجی ها از این مساله ایمن هستند.ما باید این فرهنگ را درست کنیم و من این موضوع را من همیشه به آقای تاج عزیز می گویم.پرونده پشت پرونده در کمیته انضباطی است و امروز ما مشکل پیدا می کنیم.

منصوريان عنوان كرد:مدام بار مسئولیت را روی دوش مدیر بعدی انداختیم و همين طور مدیر بعدی روی دوش مدیر بعدی انداخت و اين مساله از 4 و 5 سال پیش کشیده شده و به امروز رسيده است.

وى افزود :به نظر من مسئولان استقلال،4 ماه پیش،7 ماه پیش،1 سال پيش ،3 سال پیش اين مشكلات را می دانستند.ما نمی توانیم با ساموئل قرارداد ببنديم و حق و حقوقش را ندهيم .امروز ما با پادوانی،رابسون،مگویان و يك قرارداد جديد با جپاروف قرارداد امضا کرده ایم و اگر این مساله در همين مقطع جراحی نشود نسل آينده استقلال لطمه می بیند.ما قرارداد بازیکنان خارجی را شوخی می گیریم و فکر می کنیم کمیته انضباطی فیفا مثل کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ماست که در هر زمان هر فردى بتواند باشگاه دارى كند و پول پرداخت نكند و از آن بدتر اين بود كه قانونى داشت به تصويب مى رسيد كه باشگاه ها اجازه دارند تا پايان فصل 96 به مربيان و بازيكنان پول پرداخت نكنند و اين مساله ابتدا به ساكن ،ساختن يك فرهنگ غلط در فوتبال حرفه اى است كه وقتى ما با cas مواجه مى شويم انگار به يك صخره سخت برخورد مى كنيم.

سرمربى تيم فوتبال استقلال بيان كرد :بسيار بسيار از اين موضوع ناراحتم و اين مساله 2 يا 3 سال پيش و اصلا در همين ابتداى فصل بايد جراحى مى شد .بايد درباره اين مساله به وزير ورزش و جوانان اطلاع مى دادند،چرا كه هر آن ممكن بود به شان فوتبال لطمه وارد شود اما مديران ما مدام رسيدگى به اتفاق را پشت گوش انداختند و در حال حاضر باشگاه 77 ميليارد بدهكار است.از هوادارن مى خواهم ناراحت نباشند .ناراحتى آنها را درك مى كنم و مى دانم چقدر حساس هستند بنابراين مى خواهم كه خويشتن دار باشند.

سرمربى استقلال در پايان خاطر نشان كرد :امیدوارم در چند روز آینده به يارى حق شرايطى به وجود بیاید که همه مسئولان فوتبال کشور آستین بالا بزنند چرا كه بحث حيثيت و اعتبار فوتبال ما در ميان است .ما امروز لطمه خورديم و نمی توانم بگویم چقدر روى ما فشار بود و تمركزمان را بهم زد .هر روز يك اتفاق جديد براى ما صورت مى گيرد و ما هم آستانه تحملی داریم.مى خواهم فوتبال كشورمان دست به دست هم دهند و تا اين مشكل حل شود .نمی شود این بار را فقط روی دوش یک مدیرعامل انداخت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار