شهرکرد؛

ورزش های بومی و محلی ایران دارای اصالت فرهنگی است

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی کشور گفت: ورزش های بومی و محلی ایران دارای اصالت فرهنگی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ غلامرضا جعفری در مجمع سالیانه هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی چهارمحال و بختیاری در شهرکرد، با بیان اینکه ورزش های بومی و محلی ایران دارای اصالت فرهنگی می باشد افزود: فلسفه هر بازی با اصالت فرهنگی و اجتماعی آن پیونده خورده است.

وی، از ثبت رسمی عضویت ایران در کنفدراسیون ورزش های قومیتی جهان برای نخستین بار در سال 2017 خبر داد و گفت: این یک فرصت مناسب برای معرفی بازی های بومی و روستایی به جهان محسوب می شود.

جعفری با بیان کمبود سرانه فضای ورزشی در مناطق روستایی کشور ادامه داد: با توجه به کمبود منابع مالی در این فدراسیون، باید سرانه و امکانات ورزشی در کشور را به سمتی هدایت کرد که همه روستاها از حق قانونی خود در این زمینه استفاده کنند.

وی یادآور شد: ورزش روستایی پلی بین ورزش قهرمانی و ورزش همگانی به شمار می رود چرا که خاستگاه برخی از قهرمانان ورزشی از روستاها بوده است.

جعفری اضافه کرد: هم اکنون 200 هزار نفر به صورت بیمه شده و حدود 2 تا 3 میلیون نفر به صورت عمومی در رشته های مختلف بازی های روستایی و بومی و محلی در کشور فعالیت دارند.

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری هم در این نشست گفت: از ابتدای امسال چهار هزار و 686 برنامه از سوی هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی با شرکت 48 هزار نفر از روستاییان و عشایر در استان اجرا شد.

عبدالرحمان قاسمی از احداث خانه ورزش روستایی در آینده نزدیک در مناطق مختلف استان خبر داد و افزود: از اماکن بلا استفاده برای احداث این خانه های ورزشی استفاده می شود.

به گفته وی، هیئت ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی چهارمحال و بختیاری در رتبه بندی فدراسیون، رتبه برتر کشوری را کسب کرده است.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.