شهرکرد؛

جشنواره بازی ها و عروسک های محلی برگزار می شود

همزمان با دهه فجر، جشنواره و نمایشگاه بازی ها و عروسک های محلی در لردگان برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با دهه مبارک فجر، جشنواره و نمایشگاه بازی ها و عروسک های محلی در لردگان برگزار خواهد شد.

مسئول مرکز فرهنگی هنری لردگان با اشاره به ساخت و معرفی عروسک های محلی طی ماه های گذشته و با شرکت بیش از 500 عضو در این مرکز گفت: ماحصل فعالیتهای انجام شده، در جشنواره بازی ها و عروسک های محلی برای عموم به نمایش گذاشته می شود.

پریسا اردشیری با بیان برگزاری این جشنواره به مدت یک روز و برپایی نمایشگاه مربوطه به مدت 10 روز با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان لردگان، تبیین، احیا و ترویج فرهنگ غنی،  آداب و رسوم، قصه ها، عروسک ها و بازی های سنتی و بومی و محلی در میان کودکان و نوجوانان را از اهداف این طرح بیان و اضافه کرد: این آداب و رسوم در مناسبت ها و ایام مختلف سال در قالب قصه گویی، شعر خوانی، کار دستی، نمایش خلاق، بازی های بومی و ... برای کودکان به اجرا در آمده است.

لردگان با بیش از 190 هزار نفر جمعیت، از شهرستان های 9 گانه چهارمحال و بختیاری می باشد که مرکز آن (شهر لردگان) در فاصله 160 کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.