باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد:

بهانه جویی صنایع لبنی برای کاهش نرخ شیر خام

رئیس هئیت مدیره اتحادیه دامداران گفت: طی روزهای اخیر، علی رغم افزایش قیمت محصولات لبنی، نرخ خرید شیر خام از دامداران تنها به سبب سو استفاده کارخانه های لبنی کاهش یافته است.

حسین نعمتی رئیس هئیت مدیره اتحادیه دامداران در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان از کاهش 4 درصدی نرخ خرید شیر خام  خبر دارد و گفت: طی روزهای اخیر، علی رغم افزایش قیمت محصولات لبنی، نرخ خرید شیر خام از دامداران تنها به سبب سو استفاده کارخانه های لبنی کاهش یافته است.

وی با اشاره به  تاثیرامتناع کارخانه ها از تحویل شیرخام افزود: در حال حاضر دامداران در وضعیتی به سر می برند که اگر هر چه سریع تر تمهیدات بکری به کار گرفته نشود این صنعت نابود خواهد شد.

نعمتی ادامه داد: در حال حاضر متوسط نرخ خرید شیرخام از دامداران بسته به کیفیت از 800 تا هزار و 240 تومان و این درحالی است که قیمت تمام شده هر کیلو شیر برای دامدار هزار و 350 الی هزار و 500 تومان است.

رئیس هئیت مدیره اتحادیه دامداران با اشاره به تمهیدات لازم وزارت جهاد کشاورزی در راستای حمایت از این صنعت تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی منابع مالی محدودی در اختیار دارد به طوریکه خرید  شیر خام از سوی سازمان تعاون روستایی به سبب تاخیر در پرداخت ها تاثیر چندانی ندارد ازاین رو باید تمهیدات بکری در این زمینه اندیشیده شود.

*کاهش نرخ خرید شیر خام از دامداران صحت ندارد

همچنین محمد رضا گنجی مدیر عامل اتحادیه تعاونی های لبنی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: کاهش نرخ خرید شیر خام از دامداران صحت ندارد چرا که در شرایط فعلی  به طور متوسط نرخ خرید هر کیلو شیر از دامداران هزار و 250 تومان است.

وی با اشاره به اینکه امکان اجرای نرخ مصوب شیر خام از دامداران وجود ندارد، افزود: با وجود افزایش هزینه های تولید و رکود حاکم بر بازار، سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده مجوز افزایش قیمت به کارخانه ها را نمی دهد از این رو امکان اجرای این مصوبه وجود ندارد.

گنجی ادامه داد: با وجود فراگیر نشدن توزیع شیر مدارس در کل کشوروعدم تخصیص مشوق های صادراتی بازار محصولات لبنی و خرید شیر خام از دامداران تابع عرضه و تقاضا است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار