ساری،

تزلزل خانوادگی عاملی مهم در بزهکاری جوانان

تزلزل و تخريب در روابط زناشويی به نبود امنيت روانی در فضای خانه می انجامد.

سرهنگ احمدرضا فغانی سرپرست پليس امنيت عمومی فرماندهی انتظامی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: تزلزل خانوادگی در دراز مدت، عدم اعتماد به نفس، کمبود اراده، اضطراب، ترس و خشم و از همه بدتر احساس گناه را به دنبال دارد که از عواقب آن، فقدان منزلت اجتماعی و عدم مسئوليت پذيری فرزندان خواهد بود.

وی با بیان اینکه اهميت و نقش خانواده به عنوان زير بنای جامعه سالم، انکارناپذير است، افزود: نمي توان از کنار اين واقعيت تلخ گذشت که نهاد خانواده به طور جدی مورد تهديد قرار گرفته و اگر تمهيداتی در اين زمينه انديشيده نشود، در آينده ای نه چندان دور با بحرانی پيچيده روبرو خواهيم شد که حل آن به طور قطع دشوار خواهد بود.

سرهنگ احمدرضا فغانی گفت: بايد متوجه اين نکته بود که فرزندان امروز، مادران و پدران آينده هستند و اگر در معرض آسيب باشند و در محيطی پرتنش که والدين يا فشارهای کاذب اجتماعی برايشان فراهم می کنند، رشد نمايند در آينده ديگر اثری از خانواده سالم و پويا و فرزندان سرحال و سرزنده و مفيد برای جامعه وجود نخواهد داشت.

سرپرست پليس امنيت عمومی فرماندهی انتظامی مازندران افزود: در تمامی مناسبات خصوصی، روابط انسانی و اجتماعی، نقش و کارکرد خانواده مشاهده می شود و از اين رو هرگونه اصلاح، بازسازی يا قوام بخشيدن به مناسبات سالم جامعه بايد از خانواده آغاز شود.

وی افزود: مطالعات نشان می دهد خانواده های پرمشاجره، بی ثبات و از هم پاشيده در اثر فقدان پدر يا مادر يا هر دو می تواند زمينه ساز بزهکاری جوانان باشد، موضوعی که در مطالعات اجتماعی به کرات به اثبات رسيده است لذا وجود پدر و مادر در هر جامعه ای به عنوان سرمايه اجتماعی محسوب می شود.

سرهنگ فغانی گفت: تزلزل و تخريب در روابط زناشويی به نبود امنيت روانی در فضای خانه می انجامد که در دراز مدت، عدم اعتماد به نفس، کمبود اراده، اضطراب، ترس و خشم و از همه بدتر احساس گناه را به دنبال دارد که از عواقب آن، فقدان منزلت اجتماعی و عدم مسئوليت پذيری فرزندان خواهد بود.

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.