انتقاد ایندیپندنت نسبت به سیاست‌های لندن در زمینه ارسال سلاح به عربستان

ایندیپندنت درباره عواقب حمایت‌های این کشور از عربستان در تجاوز به یمن هشدار داد.

انتقاد ایندیپندنت نسبت به سیاست‌های لندن در زمینه ارسال سلاح به عربستان/ انگلیس باید احساس وحشت کند
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه اینترنتی تلویزیون العالم، روزنامه ایندیپندنت نوشت: سیاست‌های لندن در زمینه اعطای سلاح به عربستان سعودی نتیجه معکوس دارد و باعث پرورش نسلی می شود که به علت حمایت لندن از حمله عربستان به یمن و تجهیز آن به تسلیحات ویرانگر روزی از انگلیس انتقام خواهند گرفت.

این روزنامه افزود، اندرو میچل، وزیر سابق کابینه انگلیس به تازگی هشدار داد انگلیس با کمک به عربستان در زمینه بمباران و همچنین محاصره یمن خطر حملات تروریستی ضد خود در داخل کشور را افزایش می دهد. وی تصریح کرد، نقش فعال و بارز انگلیس در جنگ داخلی یمن در چارچوب ائتلاف تحت سرکردگی عربستان سعودی خطرناک بوده است و آن را همدست در زمینه تخریب یک کشور دارای حاکمیت معرفی می کند.

ایندیپندنت نوشت، مردم یمن که گرسنه اند انگلیس را که بخشی از ائتلافی است که این کشور را از زمین و دریا محاصره کرده است،  نفرین خواهند کرد. لندن باید نسبت به رویدادهای یمن احساس وحشت کند به ویژه که این نسل و نسل آینده را از خود متنفر کرده است.

این روزنامه ادامه داد، از آغاز بمباران سعودی علیه یمن در مارس 2014 تا زمان حاضر بیشتر از 10 هزار نفر از مردم یمن کشته شده اند، به رغم آن، انگلیس همچنان به عربستان سعودی سلاح می فروشد، حتی پس از آن که گزارش های اخیر حکایت از استفاده از سلاح های ممنوعه و بمب های خوشه ای ساخت انگلیس داشت که در چارچوب قراردادهای نظامی با حکومت سعودی به آن فروخته شده است.

روزنامه ایندیپندنت اضافه کرد، به رغم آن که حمله نظامی به یمن تحت فرماندهی عربستان سعودی از مدت های طولانی آغاز شده است اما جنگ نه تنها به نفع ریاض نبوده بلکه باعث خسارات مالی و نظامی گسترده ای برای عربستان در باتلاق یمن شده است.

این روزنامه افزود، بسیاری از تحلیلگران معتقدند هیچ نشانه ای از پیروزی ائتلاف در یمن وجود ندارد و اوضاع در این کشور هر روز پیچیده تر می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار