در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اعلام موجودیت «جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت»/ شهاب‌الدین صدر: با تمام جبهه‌ها تعامل خواهیم داشت


دبیر کل جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت از اعلام موجودیت این جبهه خبر داد.


شهاب‌الدین صدر دبیرکل جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از اعلام موجودیت این جبهه در صبح امروز 4 بهمن ماه خبر داد.

وی درباره اهداف اعلام موجودیت این جبهه اظهار اشت: بیش از دو سال است که 15 حزب رسمی و قانونی کشور که پروانه فعالیت دارند، جلسات منظمی را با یکدیگر داشتند. تلاش ما این است که در جهت ارتقای کشور و در چهارچوب آرمان‌های انقلاب و اسلام، فعالیت کنیم.

صدر افزود: با تمام جبهه‌ها، احزاب و گروه‌ها که اسلام، انقلاب، امام(ره) و رهبری را قبول دارند، همکاری خواهیم داشت. چون در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر قرار داریم، فعالیت علنی جبهه را اعلام کردیم.

صدر در همین‌باره اضافه کرد: هم برای انتخابات ریاست‌جمهوری و هم برای انتخابات شوراها ستادی را تعیین کرده‌ایم. با یک سری معیار‌ها و شاخص‌هایی که برای ریاست جمهوری در نظر گرفته‌ایم، گزینه‌های احتمالی و افرادی که خود را در معرض این کار قرار می‌دهند را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

وی ادامه داد: از چند هفته آینده( اسفنده‌ ماه) جلسات و مذاکراتی را با این نامزدها خواهیم داشت و قطعا با رئیس‌جمهوری فعلی که جزء گزینه‌های انتخابات است، رایزنی خواهیم کرد.

صدر با اعلام این خبر که حتما در اردبیهشت‌ماه سال آینده نامزد مورد حمایت خود را معرفی می‌کنیم تصریح کرد: تا اواخر فروردین‌ماه 96 مجمع گسترده کشوری خود را تشکیل می‌دهیم. در این مجمع رابطین احزاب پانزده گانه جبهه را دعوت خواهیم کرد تا برنامه‌های ریاست‌جمهوری و شوراهای خود را به طور مشروح عنوان کنند.

وی درباره برنامه جبهه متبوعش برای انتخابات شوراها گفت: تا اسفنده‌ماه سال جاری 63 نفر را برای تهران در نظر خواهیم گرفت. در اردیبهشت ماه سال آینده هم لیست 21 نفر مورد حمایتی خود در تهران و سایر شهرستان‌ها را اعلام می‌کنیم.

صدر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رویکرد جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت با جریان اصولگرایی چگونه تعریف می‌شود گفت: ما با تمام نیروهایی که در درون نظام فعالیت دارند، تعامل خواهیم کرد و احترام تمامی جبهه‌ها را هم داریم.

دبیر کل جبهه پیشرفت رفاه و عدالت در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا گزینه‌های مد نظر این جبهه برای انتخابات در قالب جبهه مردمی اعلام می‌شود، گفت: خیر؛ ما با تمام جبهه‌هایی که به طور قانونی در کشور فعالیت می‌کنند، تعامل خود را حفظ می‌کنیم اما در ارائه گزینه‌های نهایی مستقل هستیم در عین حال ممکن است که با جبهه‌های دیگر به تعامل هم برسیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار