تبریز؛

رقابت 718 عکاس در هفتمین جشنواره عکس فیروزه تبریز

دبیر هفتمین جشنواره عکس فیروزه تبریز از حضور 718 عکاس در این دوره از جشنواره خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ متقی در گفتگو با خبرنگاران گفت: این تعداد نسبت به سال گذشته بین 60 تا 70 نفر رشد داشته است.

وی افز.د:فیروزه هفتم در 27 آذر 95 فراخوان داد که تا 17 دی‌ماه زمان ثبت‌نام اینترنتی آن به اتمام رسید.
وی افزود: پس از این مدت و با وجود بسته بودن سیستم ثبت‌نام، 50 تا 60 نفر دیگر نیز برای شرکت در جشنواره نام نویسی کردند که این افراد صرفا به‌عنوان مهمان در جشنواره حضور خواهند داشت.
متقی درصد پراکندگی جغرافیایی شرکت کنندگان در جشنواره فیروزه هفتم را 20 درصد عنوان کرده و گفت: تعداد 100 نفر به‌عنوان هنرمندان غیربومی در این جشنواره حضور دارند.
این استاد برجسته عکاسی با بیان اینکه در مجموع 718 نفر عکاس بومی (ساکن تبریز) و غیر‌بومی (از 28 استان و 56 شهر) در این جشنواره  ثبت‌نام کرده‌اند، تصریح کرد: 100 نفر افراد غیربومی شامل 79 مرد و 21 زن و 413 نفر عکاسان بومی در این جشنواره حضور دارند.
به گفته متقی، استان‌های خراسان رضوی، تهران، فارس، چهارمحال بختیاری، لرستان از جمله شرکت کنندگان در این جشنواره هستند و از دو استان سیستان و بلوچستان و کرمان هیچ شرکت کننده‌ای ثبت نام نکرده است.
دبیر هفتمین جشنواره عکس فیروزه تبریز با تشکر از شهرداری تبریز برای برپایی این اتفاق فرهنگی گفت: برگزاری چنین رویدادهایی بر عهده نهادهای متولی مثل اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است ولی به دلیل عدم اقدامی از سوی آنها، سازمان فرهنگی هنری شهرداری باید متولی این موضوع باشد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.