افزایش بهای نفت پس از برگزاری کمیته نظارتی اوپک

با اعلام موفقیت آمیز بودن طرح کاهش سطح تولید نفت از سوی اوپک، بهای طلای سیاه با افزایش همراه بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال انتشار بیانیه هایی در روزهای اخیر از سوی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و دیگر تولیدکنندگان حوزه نفت در خصوص اینکه طرح کاهش سطح تولید به صورت موفقیت آمیز به اجرا درآمده است، بهای طلای سیاه امروز (دوشنبه) در بازارهای جهانی افزایش یافت؛ هرچند بخاطر افزایش سکوهای نفتی آمریکا، این افزایش بها اندک بود.

وزرای انرژی روز گذشته اعلام کردند: کشورهای عضو و غیرعضو اوپک با تمام توان خود کاهش سطح تولید نفت را آغاز کرده اند. تاکنون 1.5 میلیون بشکه نفت در روز از کل 1.8 میلیون بشکه ای که توافق شده بود، از سطح بازار کاسته شده است.

امروز بهای نفت خام برنت با 6 سنت افزایش به 55 دلار و 55 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) نیز با 5 سنت افزایش، 53 دلار و 27 سنت در هر بشکه معامله شد.

این درحالیست که شرکت های انرژی آمریکایی در هفته گذشته نیز به تعداد سکوهای نفتی خود افزودند.  شرکت نفت و گاز آمریکایی "بیکر هیوز" روز جمعه اعلام کرد: "در هفته منتهی به 20 ژانویه (1 بهمن)، تعداد 29 سکو به تعداد سکوهای نفتی آمریکا افزوده شده و تعداد کل آنها را به 551 عدد رسانده است. این بیشترین تعداد سکوهای نفتی آمریکا از نوامبر 2015 (آبان 94) محسوب می شود.

کمیته ای متشکل از کشورهای عضو و غیرعضو اوپک روز گذشته برای نخستین بار در وین تشکیل جلسه داد. این کمیته مسئولیت نظارت بر کشورهایی را بر عهده داشت که برای کاهش جهانی سطح تولید نفت توافق کرده اند. کشورهای عضو و غیرعضو اوپک از جمله روسیه نوامبر سال گذشته میلادی توافق کردند از اول ژانویه سال 2017 میلادی سطح تولید را 1.8 میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار