در گزارشی بدون اشاره به حملات هوایی به سوریه، عراق و افغانستان؛

ادعای آمریکا: در عملیات پهپادی ما در خارج از کشور فقط 117 غیرنظامی کشته شده‌اند

آمریکا مدعی شد در عملیات پهپادی این کشور در خارج از مرزهای آمریکا فقط 117 غیرنظامی کشته شده‌اند.

ادعای سازمان اطلاعاتی آمریکا: پهپادهای آمریکا در عملیات برون مرزی فقط به مرگ 117 غیرنظامی منجر شدندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، جیمز کلپر –رئیس اطلاعات ملی آمریکا- گزارشی را ارائه داد که نشان می‌دهد در زمان ریاست‌جمهوری باراک اوباما 117 غیرنظامی در پی حملات پهپادهای این کشور در خارج از مرزها کشته شدند.

این گزارش که اواخر روز پنج‌شنبه منتشر شد شامل کشته‌های عملیات ضد تروریسم اوباما در پاکستان، یمن، سومالی و لیبی می‌شود. اطلاعات منتشر شده شامل تلفات کشورهای سوریه، عراق و افغانستان نمی‌شود.

دولت اوباما مدت‌ها برای انتشار آمار کشته‌های عملیات برون مرزی آمریکا تحت فشار بود و ژوئیه 2016 گزارشی را در این خصوص منتشر کرد. گزارش جدید کلپر نتایج گزارش پیشین را تأیید می‌کند.

هر دو گزارش نشان می‌دهند بین 64 تا 117 غیر نظامی در حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در خارج از مرزهای این کشور کشته شده‌اند.

به طور کلی از ژانویه 2009 تا دسامبر 2016، 526 حمله ضد تروریستی انجام شده که به کشته شدن بین 2803 تا 3022 نظامی منجر شده است.

این در حالیست که خبرنگاران از برخی اسناد دولتی و دادگاهی پرده برداشتند که تلفات غیرنظامیان تا پایان سال 2015 را 380 تا 801 نفر نشان می‌دهد. یعنی شش برابر آنچه دولت آمریکا اعلام کرده است. مقامات دولتی در این خصوص اعلام کردند دولت به اطلاعات دقیقی دسترسی دارد و آمار اعلام شده در گزارش مذکور قابل اعتمادتر است.

این در حالیست که گروه‌های حامی حقوق بشر معتقدند اگر دولت محل و زمان انجام حملات را اعلام کند به دست آوردن آمار دقیق کشته‌ها راحت‌تر است.

باراک اوباما در دوره 8 ساله ریاست جمهوری خود تعداد حملاتی که با هواپیمای بدون سرنشین انجام می‌شد را به میزان زیادی افزایش داد.

گروه‌های حقوق بشر از امکان افزایش تعداد عملیات پهپادها در دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ نگران هستند. انجام حملات با پهپاد نیازی به صدور تأییدیه از سوی کنگره یا مراجع قضایی ندارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۰۳ بهمن ۱۳۹۵
فقط 117 نفر ! چیزی نیست که نه!!
جان انسانها برایشان اصلا ارزشی نداره
آخرین اخبار