چه کسانی می‌توانند به قطع یارانه اعتراض کنند؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  تمام سرپرستان خانواری که یارانه نقدی آنها قطع شده است می توانند نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام کنند. همچنین قطع یارانه نقدی خانوارها پیش از اطلاع رسانی از طریق پیامک ممنوع است.

به استناد تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۵ مصوب مجلس شورای اسلامی، دولت موظف شد یارانه نقدی خانوارهایی که سرپرست آنها دارای درآمد سالانه حداقل ۳۵ میلیون تومان باشد را حذف کند که بر همین اساس آیین نامه اجرایی این تبصره از شهریورماه امسال از سوی معاون اول رئیس جمهور به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ شد.
 
بر اساس قانون، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئول شناسایی و بررسی نیازمندان دریافت یارانه شد؛ به همین ترتیب با به روز رسانی پایگاه اطلاعاتی رفاه ایرانیان عملیات شناسایی دارایی خانوارها از ابتدای ۹۴ بدون سرکشی به حساب‌های بانکی آغاز شده است.
 
قرار است از طریق پایگاه اطلاعاتی رفاه ایرانیان، دارایی‌های خانواده‌ها مانند املاک، خودرو، مسافرت های خارجی، اطلاعات مربوط به تسهیلات و همچنین اطلاعات درآمدی با استعلام از سازمان های تامین اجتماعی و بازنشستگی با کمترین درصد خطا تخمین زده شود. البته مسئولان وزارت رفاه معتقدند دارایی‌ خانوارها با ضریب خطای ۱۰ درصدی تخمین زده می‌شود و امکان ثبت اعتراض وجود دارد.
 
اما در حال حاضر چند دسته از خانوارها متقاضی دریافت یارانه نقدی هستند؛ نخست، برخی خانوارهایی که یارانه آنها قطع شده و همچنین برخی خانوارهایی که در زمان ثبت نام دریافت یارانه نقدی نسبت به ورود و ثبت اطلاعات خود در سامانه اقدام نکردند و به نوعی جامانده‌ها از ثبت نام تلقی می‌شوند.
 
پیگیری‌های انجام شده از مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حاکی از آن است، تمام خانوارهایی که یارانه نقدی دریافت می‌کردند اما یارانه نقدی آنها از طرف دولت قطع شده است می‌توانند با ورود به سامانه اینترنتی www.yaraneh۱۰.ir و ثبت کدملی و شماره حساب سرپرست خانوار نسبت به اعلام اعتراض خود و ارائه دلایل استحقاق دریافت یارانه نقدی اقدام کنند.
 
سپس یک هفته تا ۱۰ روز پس از ثبت اطلاعات، کارشناسان مربوطه طی تماس با سرپرست خانوار نتیجه بررسی اعتراض را اعلام می‌کنند که آیا این خانواده مستحق دریافت یارانه نقدی هست یا خیر.
 
اما خانوارهایی که یا در سامانه دریافت یارانه نقدی ثبت نام نکرده‌اند و یا از دریافت یارانه نقدی انصراف داده‌اند، نمی‌توانند در سامانه مذکور ثبت نام کنند بلکه سازمان هدفمندی یارانه‌ها باید در خصوص این خانواده‌ها و اینکه آیا امکان ثبت نام برای این افراد فراهم خواهد شد یا خیر تصمیم گیری کند.
 
همچنین از حدود ۲۰ روز آینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سرپرستان خانواری که پیش بینی می‌شود نیازمند دریافت یارانه نباشند با ارسال پیامک، حذف یارانه نقدی آنها را اعلام می کند و این خانوارها نیز می‌توانند اعتراض خود را اعلام کنند.
 
از طرفی وزارت رفاه با تهیه آیین نامه ای پیشنهاد افزایش یارانه نقدی نیازمندان متناسب با نیاز این خانواده‌ها را به دولت ارائه کرده است.
 
بر اساس قانون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است پیش از قطع یارانه نقدی خانوارها نسبت به اطلاع رسانی قبلی به سرپرستان خانوار اقدام کند.
 
بر اساس تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۵ تمام تجار و صاحبان مشاغل آزاد با درآمد سالانه حداقل ۳۵ میلیون تومان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، قضات و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و موسسات آموزشی و پژوهشی دولتی و غیر دولتی، پزشکان و دندانپزشکان مشمول حذف یارانه نقدی می‌شوند.
 
همچنین تمام کارکنان دولت، قوای سه گانه، شهرداری ها، کلیه موسسات عمومی و موسسات عمومی غیر دولتی، کلیه کارکنان نیروهای مسلح، بازنشستگان کشوری و لشگری، حقوق بگیران و مستمری بگیران مشمولان تامین اجتماعی و همه دریافت کنندگان حقوق و مستمری بخش دولتی و غیر دولتی که درآمد سالانه آنها بیش از ۳۵ میلیون تومان باشد، از شمول دریافت یارانه نقدی حذف خواهند شد.
 
در این میان، حذف یارانه نقدی شامل تمام مدیران، اعضای هیئت مدیره و بازرسان شرکت های دولتی و غیر دولتی وابسته به دولت و نهادهای عمومی غیر دولتی، تمام مدیران، اعضای هیئت مدیره، روسا و معاونان مناطق و شعب بانکها، بیمه ها و موسسات مالی و اعتباری و همچنین تمام کارکنان اشخاص حقوقی دولتی و غیر دولتی که دریافتی سالانه آنها بیش از ۳۵ میلیون تومان باشد، نیز می شود.

منبع:خبرگزاری مهر
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۸
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۱:۰۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
یارانه ما بیش از هفت ساله که قطع شده من دخترم باتری توی قلبش داره وبرای هر بار تعویض میلیونها تومان هزینه میدم انصافه یارانه ام هم قطع بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۱۹ شهريور ۱۳۹۸
یارانه من چند سال است که قطع شده خواهش میکنم یکی به من کمک کنه
France
محمد جواد الیادرانی
۱۳:۵۸ ۱۴ تير ۱۳۹۸
بازنشسته ام و از حقوق زیر ۳م بهره مندم چون پسرم در شرکتی خصوصی که قبلآ شاغل بود وجزو هیئت عامل بود یارانه ام را قطع فرمودید در حالیکه اقشار زیادی از ثروتمندان هنوز یارانه میگیرند چرا بنده برای جبران کمبود مخارج زندگی باید با وضعیت سنی بالای هفتاد بیشتر اوقاتم را با ماشین کار کنم لطفآ یارانه بنده وهمسرم را از روزی که قطع کردید برقرار کنید .
United States of America
ناشناس
۱۳:۰۷ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
ميشه بگين چرا بدون هيچ دليلي يارانه من قطع شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۰۹:۱۱ ۲۵ دی ۱۳۹۷
سلام تا کی باید شاهد این همه تبعیض تو کشورمون باشیم یارانه ما نزدیکه چهارساله قطع شده در حالی که من خیلی هارو میشناسم که اگر ماشینشنو بفروشن کل زندگی مارو میخرن ولی یارانشون واریز میشه اعتراض هم دادیم به جایی نرسیده
Iran (Islamic Republic of)
م ی
۲۰:۲۸ ۱۲ دی ۱۳۹۷
آیا با ازدواج دختر یارانه قطع می‌شود، یارانه من بعد از ازدواج قطع شده، من می‌خواهم یارانه بگیرم، چکار باید کتم
Iran (Islamic Republic of)
گیتی نقابت شیرازی
۲۰:۱۹ ۱۲ آذر ۱۳۹۷
باتوجه به اظهارات همسرم مادچارمشکل معیشتی بوده ونیازمندبرقراری یارانه قطع شده خودهستیم ماکه خانواده سه نفره باحقوق بازنشستگی 1200000تومان هستیم وهیچ منبع درآمد گیری نداریم شایسته است یارنه مابرقرارشود
Germany
غلام عباس همت
۲۳:۳۴ ۱۰ آذر ۱۳۹۷
سلام مدت 4سال است یارانه من وخانواده ام قطع شده است بنده مبتلا به دیابت وابسته به انسولینهستم وهمچنین درسال81به علت سکته قلبی ناچاربه نصب استند درذگ کرونورقلبم درسه مرحله شدم درحال حاضرمبلغ 12000000تومانحقوق بازنشستگیازوزارت دفاع دریافت میکنم دیگرقادر به پرداخت هزینه آب وبرق وگازهم نیستم همسرم بیمارپسرم بیکاروخودغیرازحقوق بازنشستگی درآمدی ندارم نیازمندمبه یارانه کمکم کنید شماره ملی من 1817892479
Iran (Islamic Republic of)
گیتی نقابت شیرازی
۱۹:۵۳ ۱۲ آذر ۱۳۹۷
مدت 4سال است یارانه ماکه تحت پوشش سرپرست خانواده یعنی همسرم غلام عباس همت قطع شده است حقوق شوهرم که بازنشسته وزارت دفاع میباشد حدود 1200000تومان میباشد.که کفا زندگی شوهرم رانمی هد شوهرم برای کمک خرج به خریدوفروش اتوموبیل مشغول بود که متاسفانه نتوانست به علت سکته قلبی ودیابت وابسته به انسولین ادامه دهد هم اکنون دارای یک دستگاه اتومبیل پراید 111سال90هستیم ولی درگزارشات شماطه دستگاهقیدشده خواهشمندم ما را یاری کنید یارانه مارابرقرارنمایید
Iran (Islamic Republic of)
داود رحمانی
۱۳:۱۵ ۲۶ آبان ۱۳۹۷
کسانی که فرزند معلول در خانه دارند و یارانه انها قطع شده چکار کنند و به کجا مراجعه کنند و ایا یارانه انها را مجددا پرداخت می کنند یا نه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۹:۵۷ ۰۹ آبان ۱۳۹۷
یارانه من 4 ساله قطع شده از طریق سایت یارانه 10اعتراض کردم گفتن بعد 2 ماه پیگیر باشید از همین سایت ولی هر دفعه میرم سایت خبری نیست الان 4 سال گذشت از کجا باید پیگیر باشم
Iran (Islamic Republic of)
رضا طالبی
۲۳:۰۶ ۳۰ تير ۱۳۹۷
منه بیکار که نه بیمه دارم نه کار نه درامد نمیدونم چرا یارانه منو بچه ۵سالمو و خانممو این ماه قطع کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناهید سالاری
۰۰:۱۱ ۰۲ خرداد ۱۳۹۷
زنی که سرپرست خانوار است وبا حقوق بازنشستگی زندگی میکند وهرچه دارد با وام چندین ساله که باید پرداخت نماید چگونه زندگی کند تازه فرزندی دختر دارم که با پول یارانه نسبت به مشکلات زندگیم نمیتوانستم به پایان ماه برسم وزندگیم پر از قسط تمام سرمایه هام زیر پای همسری شده که ازش طلاق گرفتم وبا مشکل روانیش نتوانستم از خانه ای که در چنگش است استفاده ویا فروش ویا اجاره بدهم تکلیفم چیست شما قضاوت کنید این طفلرا چگونه به جایی برسانم البته یارانه ام خرج آب وبرق وتلفنم میشد دستتون درد نکنه ولی چرا حذف شده ماشینم دم قسط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۲۹ فروردين ۱۳۹۷
آقای رئیس جمهور گفتن یارانه به تمام مردم میدیم من سه سال گذشته به خاطر جا ماندن از ثبت نام مرحله دوم یارانه نگرفتم با تمام پی گیری های متعدد بازم شامل حال من کارگر نشد ولی امسال چرا نریختین من حقوق سالانه 15میلیون دریافت میکنم تعلق نگرفت ولی بعضی ها که پنجاه میلیون میگیرن تعلق گرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۲۹ فروردين ۱۳۹۷
آقای رئیس جمهور گفتن یارانه به تمام مردم میدیم من سه سال گذشته به خاطر جا ماندن از ثبت نام مرحله دوم یارانه نگرفتم با تمام پی گیری های متعدد بازم شامل حال من کارگر نشد ولی امسال چرا نریختین من حقوق سالانه 15میلیون دریافت میکنم تعلق نگرفت ولی بعضی ها که پنجاه میلیون میگیرن تعلق گرفته
Iran (Islamic Republic of)
ندامهرابی نژاد
۱۳:۰۵ ۳۰ دی ۱۳۹۶
من که درامدی ندارم چرایارانم قطع شده
Iran (Islamic Republic of)
برات پاسبان
۱۸:۱۳ ۲۷ دی ۱۳۹۶
سلام،کارگر ساختمان هستم بیکار سرپرست خانواده پنج نفره هستم زندگی ما از رو همین یارانه میگذره ،یارانه مارو واسه چی قطع کردن خاهشا پیگیری کنید .خواهشا
Germany
محمد نیا
۲۱:۰۶ ۱۵ دی ۱۳۹۶
با سلام مدد جوی بهزیستی هستم . مدد کارم بمن تذکر داده که رایانم قطع خواهد شد چون یک دستگاه خودروی شخصی دارم و در خانه ای که زندگی میکنم ورثی ای هست و اجاره نمیدهم. در ماه حقوقم کمتر از 500 هزار تومان هست و زن سر پرست خانواده هستم البته خودرو را برایم یک فامیل نزدیک خریده چون بیمارم و پیاده نمیتوانم راه برم به مسافت بیشتر . این انصاف هست؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین باقری
۰۸:۵۷ ۰۶ دی ۱۳۹۶
یارانه خانواده من از دی ماه سال ۹۵ قطع شده علت را که بررسی کردم متوجه شدم اشتباهی صورت گرفته من ملکی با این متراژ بیان شده نداشتم که بخواهم بفروشم.چطور باید ثابت کنم تا این یارانه من وصل شود. ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۲۸ آذر ۱۳۹۶
من بیکارم و تحت پوشش هیچ نهادی نیستم و مستاجرم یارانه ام قطع شده چکار باید کنم
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۰:۳۹ ۲۰ آذر ۱۳۹۶
سلام
بنده از قلم افتاده ثبت نام هستم
الان سرپرست خانوارم و میخواهم ثبت نام کنم
چجوری میشه ثبت نام کرد
Iran (Islamic Republic of)
saeed
۱۰:۱۹ ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
سلام یارانه خانمم که جز یک خانواده تحت پوشش کمیته امداده قطع شده رفتم یارانه خانمم رو از خانواده پدرش جدا کنم میگن دوسال یارانش قط شده . حالا بچه دار شدم رفتم اسم بچمو واسه یارانه ثبت نام کنم میگن به بچه هم یارانه نمیدن چون مادرش‌ قطه. این چه قانونیه من خودم کارگرم تورو خدا پیگیری کنید .
Iran (Islamic Republic of)
یاسر
۰۸:۵۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
با عرض سلام
پدر بنده از دریافت یارانه انصراف داده است.بنده بعد از آن ازدواج کرده ام و الان نیاز به یارانه دارم.تکلیف چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
محمود زاهدیان فرد
۱۰:۱۴ ۲۹ فروردين ۱۳۹۶
سلام.مناز بیمه بیکاری استفاده می کنم .مریضم

.توانایی کار کردن ندارم.بهمن 94 یارانه ام را قطع کردند.تا آلان هرچه داشتم فروختم .آلان چیزی ندارم.همانطور که یارانه من را قطع کردید وصل کنید تا حداقل پول داروی من بشود.به همه جا مراجعه کردم جوابی نگرفتم.شرمنده زن وفرزند نشوم یاحق
Iran (Islamic Republic of)
عادل عبدلی
۱۹:۰۶ ۲۸ فروردين ۱۳۹۶
چرا یارانه ما قطع شده چرادرست برسی نمیکنید
Iran (Islamic Republic of)
عادل عبدلی
۱۹:۰۶ ۲۸ فروردين ۱۳۹۶
چرا یارانه ما قطع شده چرادرست برسی نمیکنید
Iran (Islamic Republic of)
عادل عبدلی
۱۹:۰۶ ۲۸ فروردين ۱۳۹۶
چرا یارانه ما قطع شده چرادرست برسی نمیکنید
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۶:۳۵ ۰۲ بهمن ۱۳۹۵
ای وای بر اسیری کز یاد رفته باشد
آخرین اخبار