افزایش 57 درصدی صادرات غیرنفتی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: طی سال جاری، صادرات غیر نفتی در استان بوشهر از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه سال قبل 57 درصد افزایش داشته است.

افزایش 57 درصدی صادرات غیرنفتی
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سید حسین حسینی صبح شنبه در نشست با فرماندار دشتی با اشاره به وضعیت صادرات استان طی سال جاری، اظهار داشت: صادرات غیر نفتی در این استان به لحاظ ارزشی ریالی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته و به ۱۱ میلیارد دلار رسیده است.

وی همچنین از افزایش صدور پروانه بهره برداری در سطح استان خبر داد و یادآور شد: تاکنون ۲۹ پروانه بهره برداری در سطح استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰۰ درصد رشد داشته است و ما تلاش می کنیم این رقم تا پایان سال به ۴۰ پروانه افزایش یابد.

حسینی به ظرفیت های شهرستان دشتی اشاره کرد و یادآور شد: شهرستان دشتی از معادن خوبی برخوردار است که نیاز به توجه ویژه دارد.

وی تصریح کرد: هم  اکنون نیز کارخانه سیمان مند دشتی از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است و در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد که با توجه به رفت و آمدهای زیاد کامیون‌ها ضرورت دارد جاده دسترسی به این کارخانه تعریض شود.

حسینی از حمایت‌های فرماندار شهرستان تقدیر کرد و گفت: تعداد واحدهای بدون پروانه در سطح شهرستان به نسبت جاهای دیگر استان کمتر است.

وی خاطرنشان کرد: نان شهرستان دشتی از کیفیت بالایی در سطح استان برخوردار است.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.