بازنگری ارزشیابی توصیفی در دوره ابتدایی/ نبود زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اصل طرح ارزش یابی توصیفی مثبت بوده اما برای رفع نارسایی ها نیاز به بازنگری دارد.

داوود محمدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره ارزشیابی توصیفی در دوره ابتدایی، اظهار داشت: این نوع ارزشیابی کار علمی بوده در بسیاری از کشورهای دنیا اجرایی می‌شود و اکنون در آموزش و پرورش کشور با استفاده از تجربیات س ایر کشورها به آن می‌پردازند. 
 
وی ادامه داد: باید زیر ساخت‌های لازم برای چنین طرح‌های ایجاد شود تا با اشراف و احاطه کامل و متناسب با شرایط دانش آموزان برای آنها ایجاد شود. 
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد: برای اجرای هر چه بهتر این طرح و بر طرف شدن نواقص آن باید ارزیابی کامل و دقیقی در خصوص  این طرح انجام شده و ابعاد مختلف آن را بدانیم. 
 
محمدی بیان کرد: قبل از پیاده سازی این طرح باید مدیران، معلمان و مسئولان آموزشی اطلاع کامل از این طرح پیدا می‌کردند و جوانب کار سنجیده می‌شد. 
 
وی با اشاره به اینکه نا رسایی موجود در ارزشیابی توصیفی مربوط به اجرای آن است، گفت: اصل طرح مثبت بوده اما نیاز به بازنگری و اصلاح دارد. 
 
محمدی یادآور شد: با توجه به اجرای این طرح در مدارس کشور  باید آسیب شناسی برای آن انجام شده و برای نارسایی های موجود تصمیم گیری لازم اتخاذ شود. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۱ ۱۳ تير ۱۳۹۶
سلام.ارزشیابی توصیفی برای دوران دبستان مفیده واسترس نمره وامتحان تا حد زیادی کم می شه.
آخرین اخبار