سمنان؛

تولید بیش از 40 درصد از داروهای دامی در استان

تولید 190 قلم انواع دارو، سموم، مکمل، دی کلسیم فسفات در هشت واحد فعال دارویی در استان فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با اشاره به تولید 190 قلم انواع دارو، سموم، مکمل، دی کلسیم فسفات در هشت واحد فعال دارویی در استان گفت: داروهایی که در شرکت ها و کارخانجات دارویی استان تولید می شود قابل رقابت با داروهای وارداتی است و تولید برخی از این داروها به صورت انحصاری تولید می‌شود.

محمد سعیدی با توجه به آمادگی واحدهای تولید دارو در استان سمنان برای توسعه و نوآوری و همچنین تولید داروهای جدید با توجه به نیاز صنعت دامپروری ، افزود: برنامه‌های تولید انواع داروهای جدید در سطح استان هدف‌گذاری و پایه‌گذاری شده و امیدواریم بتوانیم با به کارگیری 100 درصد ظرفیت این شرکت ها، تولید 40 درصدی استان را به 100 درصد افزایش دهیم.

وی با اشاره به همطرازی برخی از کارخانجات تولید داروهای دامی استان سمنان با کارخانجات بزرگ دنیا، خاطرنشان کرد: به همین دلیل آینده خوبی برای این شرکت های تولیدی ترسیم شده تا تولیدات دامی آنان به کشورهای اروپایی و توسعه یافته صادر شود.

سعیدی اظهارداشت: اکنون تولیدات دامی استان سمنان به کشورهای عراق، افغانستان، آسیای میانه صادر می شود و برنامه ریزی شده تا با اقدامات مناسب شرکت های دارویی و افزایش تولید این محصولات، صادرات به سایر کشور ها را داشته باشیم.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با بیان این که استان سمنان از لحاظ تعداد پروانه تولید محصولات و داروی دامی، نیمی از پروانه کل کشور را به خود اختصاص داده، افزود: اگر چه از نظر تعداد کارخانه نسبت به کشور دارای کمترین واحد هستیم، ولی وجود ظرفیتها و استفاده از ظرفیت بالای این شرکت ها، باعث شده تا سهم خوبی از لحاظ تولید در کشور داشته باشیم.

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار