طرف های فلسطینی در خصوص تشکیل دولت وحدت به توافق رسیدند

طرف های فلسطینی از دستیابی به توافقی برای تشکیل دولت وحدت ملی پیش از برگزاری انتخابات خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، طرف های فلسطینی این موضوع را پس از سه روز مذاکرات برای مصالحه در مسکو اعلام کردند.

عزام الاحمد از مقامات ارشد جنبش فتح در کنفرانسی مطبوعاتی گفت : ما به توافق رسیده ایم و طی 48 ساعت آینده، از محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی خواهیم خواست رایزنی هایی را در خصوص تشکیل دولت وحدت ملی آغاز کند.

پس از تشکیل دولت، فلسطینی ها یک شورای ملی تشکیل خواهند داد که شامل فلسطینی های در تبعید خواهد بود و انتخابات برگزار خواهد کرد. عزام احمد گفت : امروز شرایط برای (چنین طرحی) بهتر از همیشه است.

مذاکرات غیر رسمی در مسکو روز یکشنبه تحت نظارت روسیه با هدف احیای وحدت مردم فلسطین آغاز شد. نمایندگانی از جنبش های فتح، حماس، جهاد اسلامی و دیگر گروه های فلسطینی در این مذاکرات شرکت کردند.

جنبش فتح به ریاست محمود عباس و جنبش حماس پس از آن که حماس کنترل نوار غزه را در سال 2007 به دست گرفت، دچار اختلاف شده اند. آخرین باری که فلسطینیان با مشارکت جنبش های فتح و حماس انتخابات برگزار کردند، سال 2006 بود.

نمایندگان فلسطینی همچنین روز دوشنبه با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه دیدار کردند و از وی خواستند دونالد ترامپ، پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را از عمل به وعده خود در زمان تبلیغات انتخاباتی مبنی بر انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس منصرف کند.

عزام احمد گفت: کار کمیته چهار جانبه خاورمیانه به طور کامل با شکست مواجه شد. این کمیته قادر به پیشبرد تصمیماتی که جامعه بین المللی اتخاذ کرده است، از جمله قطعنامه های سازمان ملل متحد، نبود.

موسی ابو مرزوق از مقامات ارشد جنبش حماس گفت دیگر نمی خواهد با کمیته چهار جانبه خاورمیانه کار کند. ابو مرزوق گفت: روسیه می تواند نقشی اساسی در منطقه ایفا کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار