هیات های حماس و فتح با لاوروف دیدار کردند

هیات های جنبش های حماس و فتح که برای مذاکرات وحدت در مسکو بسر می برند، با سرگئی لاوروف دیدار کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه اعلام کرد: در دیدار با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه، نمایندگان جنبش های فتح، حماس، جبهه دموکراتیک آزادی فلسطین، جبهه خلق برای آزادی فلسطین- فرماندهی کل، حزب مردمی، جبهه مبارزه مردم فلسطین، ابتکار ملی، اتحادیه دموکراتیک فلسطین و جهاد اسلامی شرکت داشتند.

وزیر خارجه روسیه با استقبال از تلاش گروه های فلسطینی برای احیای وحدت ملی برای آنها در این مسیر آرزوی موفقیت کرد.

لاوروف تصریح کرد با برطرف کردن دودستگی در میان گروه های فلسطینی و وحدت انها در محور سازمان آزادیبخش فلسطین و ابتکارات صلح عربی، شرایط لازم برای برقراری مذاکرات پایدار با اسراییل و دستیابی به حل و فصل فراگیر و منصفانه در منطقه خاورمیانه فراهم می شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در همین حال بر آمادگی مسکو برای کمک های بیشتر به روند مذاکرات که نتیجه آن تاسیس حکومت مستقل و توانمند فلسطین باشد و در کنار اسراییل در صلح و آرامش بسر برد، تاکید کرد.

نمایندگان هیات های فلسطینی شرکت کننده در دیدار با لاوروف، نشست هایی که در مسکو برای تقویت آشتی و وحدت در میان گروه های فلسطینی برگزار شد را عالی ارزیابی کردند.

در این دیدار ابراز امیدواری شد روسیه به تلاش های خود در این مسیر ادامه داده و سهم بزرگی در تحقق آرمان های ملت فلسطین بر مبنای قوانین بین المللی ادا کند.

نمایندگان گروه های فلسطینی از روز یکشنبه برای شرکت در نشست سه روزه وحدت گروه های فلسطینی به میزبانی انستیتو شرق شناسی آکادمی علوم روسیه در مسکو بسر می برند.

وزیر خارجه روسیه روز شنبه در دیدار با صائب عریقات عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین که برای شرکت در نشست وحود فلسطین در مسکو بسر می برد، با تاکید بر اهمیت این نشست و لزوم اتحاد گروه های فلسطینی، گفت: مسکو بارها برنامه میزبانی مذاکرات گروه ها و جنبش های فلسطینی را پیشنهاد کرده تا گرد هم آمده و برای رفع اختلاف ها گفت وگو کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار