همدان؛

بيماران كبدي و مبتلايان به فشارخون، شنبلیله کمتر مصرف کنند

كارشناس فرآورده‎هاي طبيعي، سنتي و مكمل‎هاي دانشگاه بر كاهش مصرف شنبليله توسط بيماران كبدي و مبتلايان به فشار خون پايين، تأكيد كرد.

مصرف شنبلیله برای بيماران كبدي و مبتلايان به فشارخون پايين ممنوع استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ پريسا روحاني اظهار كرد: افراد مبتلا به بیماری‎های کبدی، زخم‏‌های پپتیک و کاهش فشار خون شدید به دلیل وجود نیکوتینیک اسید باید از مصرف شنبليله پرهيز كنند.

وي، موارد مصرف شنبليله را به عنوان نرم‎کننده، مصرف موضعی برای درمان جوش، سلولیت، زخم‎های ساق پا، اگزما، سرفه مزمن، برونشیت، محرك ترشح شیر در مادران شیرده و به صورت چای برای التهاب معده در طب سنتي برشمرد.

دكتر روحاني افزود: افراد مي‎توانند به منظور کاهش قند خون، کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید، مصرف خوراکی دانه‎‏ها برای درمان بی‎‏اشتهایی و مصرف موضعی به صورت ضماد برای التهاب موضعی از اين گياه استفاده كنند.

كارشناس فرآورده‌هاي طبيعي، سنتي و مكمل‎های دانشگاه؛ سمیت‌ کبدی، درماتیت ‌تماسی، گر گرفتگی، خس‌خس، چشمان اشک‎آلود، خواب‏‌رفتگی، آنژیو ادم، نفخ شکمی، اسهال، خونریزی و کبودی را از عوارض جانبی مصرف اين گياه بيان كرد.

دكتر روحاني با اشاره به ممنوع بودن مصرف زياد اين گیاه در دوره بارداری گفت: گياه شنبليله در طب سنتی برای القای ترشح شیر در مادران شیرده به کار می‌‏رود؛ اما در زمینه بی‌خطر بودن آن اطلاعاتی در دست نیست.

وي افزود: مصرف گیاه در مقدار کم در طب سنتی برای کاهش نفخ نوزادان و کودکان توصیه می‎شود.

انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار