همدان؛

فرآورده‌های لبنی همدان فاقد روغن پالم هستند

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروي دانشگاه از نبود روغن پالم در فرآورده‌های لبنی همدان خبر داد.

فرآورده‌های لبنی همدان فاقد روغن پالم هستند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد کاظم‌زاده با اشاره به کنترل بهداشت فرآورده‌های لبنی تولید کارخانه‌های استان همدان، اظهار کرد: بازدیدهای روزانه، هفتگی و ماهانه از کارخانه‌ها به صورت معمول انجام می‌گیرد اما بازدید از مغازه‌ها و سوپرمارکت‌ها به عهده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی است.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو در همدان با بیان اینکه بازدید شهرستانی و سطح استانی در این خصوص صورت می گیرد، افزود: کنترل بهداشت مواد لبنی حساست بالایی دارد و مراقبت‌های قابل توجهی در این زمینه صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه روغن پالم به هیچ وجه در فرآورده‌های لبنی استان که مردم از وجود آن نگران هستند، استفاده نمی‌شود، خاطرنشان کرد: هیچگونه مواد نگهدارنده‌‌ای به محصول لبنی کارخانه‌های همدان اضافه نمی‌شود و مردم اگر تصور می‌کنند شیری قابلیت نگهداری مدت 6 ماهه را دارد این طور نبوده که مواد نگهدارنده به آن اضافه شود.

کاظم زاده ادامه داد: با فرآوری که روی شیر انجام می‌گیرد میکروب‌زدایی کامل صورت می‌گیرد و به همین دلیل این محصول قابلیت مصرف تا 6 ماه را دارد.

وی با بیان اینکه برخی می‌گویند به شیر مواد نظیری وایتکس و ... اضافه می شود، افزود: با آزمایش‌های صورت گرفته از شیر کارخانه‌های استان به هیچ وجه این موضوع صحت ندارد و کارخانه‌ها نمی‌توانند این کار را انجام دهند.

انتهای پیام/ ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار