چاوشی:

انتخابات نباید با تشکیک بی‌جهت در معرض آسیب قرار بگیرد/ به هیچ کاندیدایی اجازه خدشه‌دار کردن قانون را نمی‌دهیم


رئیس ستاد انتخابات تهران گفت:  به هیچ کاندیدا و هواداری اجازه خدشه‌دار کردن قوانین به بهانه رای‌آوری نخواهیم داد، همه باید به قانون تمکین کنند.

انتخابات نباید با تشکیک بی‌جهت در معرض آسیب قرار بگیرد/ به هیچ کاندیدایی اجازه خدشه‌دار کردن قانون را نمی‌دهیمبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید شهاب‌الدین چاوشی رئیس ستاد انتخابات تهران در نشست خبری خود در نخستین جلسه افتتاحیه ستاد انتخابات استان تهران که امروز (سه‌شنبه 28 دی ماه )در محل استانداری تهران برگزار شد، ضمن گرامیداشت نام و یاد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: این مرحوم یکی از معماران پرافتخار انقلاب اسلامی بود و همواره بازوی توانایی برای مقام معظم رهبری بوده و در دل‌های مردم و طبقات مختلف جامعه قدرت نفوذ داشت.
 
وی افزود: حضور پرشور و وحدت‌آفرین در مراسم تشییع آیت‌الله هاشمی رفسنجانی جلوه‌ای از ارتقا اعتماد عمومی جامعه و گوشه‌ای از سرمایه اجتماعی نظام است که باید پاس داشته شود.
 
رئیس ستاد انتخابات تهران با اشاره به سالگرد اجرای برجام گفت: امروز شاهد توفیقات بزرگ ملت ایران هستیم و با آغازی پرتلاش در عرصه اقتصاد مقاومتی، دولت گام‌های بلندی در جهت توسعه همه جانبه کشور آغاز کرده و علی‌رغم بدخواهان خارجی و داخلی در مسیر عمل به وظایف مهم خود با همه فشارها و مشکلات مصمم و امیدوار است.
 
معاون سیاسی استاندار تهران با اشاره به انتخابات آتی در کشور گفت: موضع ما موضع قانون و حمایت از حضور گسترده مردم برای برگزاری یک انتخابات باشکوه و در طراز جمهوری اسلامی ایران است و به هیچ کسی اجازه تخریب و اقدامات فراقانونی را نخواهیم داد چرا که چارچوب ارتباط ما را در انتخابات، پایبندی به موازین شرع و قانون و حاکمیت اخلاق و امانت‌داری تشکیل خواهد داد.
 
وی تصریح کرد: هیچ نهاد و مقامی طبق قانون حق ورود به بحث انتخابات را له یا علیه کاندیداها را ندارد و هر گونه موضع‌گیری تحریک‌آمیز و شبهه ایجاد کردن خیانتی بزرگ در جهت لطمه به اعتماد عمومی مردم محسوب می شود.
 
رئیس ستاد انتخابات تهران با بیان اینکه جمهوری اسلامی همواره امانت‌دار آرا مردم بوده است و نباید اجازه داد با تشکیک‌های بی‌جهت، انتخاباتی که می‌تواند نماد همبستگی یک ملت باشد در معرض آسیب قرار گیرد. انتخابات گذشته نمونه‌ای کامل از همدلی مردم و مسئولین برگزاری انتخابات بود و هیئت‌های اجرایی و نظارت در نهایت همدلی بر نتیجه انتخابات مردم صحه گذاشتند.
 
معاون سیاسی استاندار تهران با تاکید بر اینکه باید شکوه همبستگی در انتخابات تجلی پیدا کند، تصریح کرد: در هر مراسم و راه‌پیمایی برای دشمن جای تشکیک باقی می‌ماند عددها کم و زیاد می‌شود اما حضور یکایک مردم در پای صندوق‌های رای دشمن را از رجزخوانی‌های مرسوم ناامید می‌کند و می‌فهمند که رای مردم از چارچوب جمهوری اسلامی صیانت می‌کند.
 
وی با تاکید بر اینکه امروز به برکت تبعیت از آموزه‌های مکتب اهل بیت کشورمان در امنیت کامل است، گفت: برگزاری انتخاباتی باشکوه و در اوج آزادی و امنیت بی‌تردید به توان و اقتدار ملی میهن‌مان منجر خواهد شد و این فرصت تاریخی را برای تقویت مبانی جمهوری اسلامی و مردم‌سالاری دینی باید قدر بدانیم.
 
رئیس ستاد انتخابات تهران با مورد خطاب قرار دادن فرمانداران و بخشداران استان تهران گفت: به این افراد توصیه می‌کنم در انتخاب هیئت‌های اجرایی و معتمدین از موجه‌ترین و امین‌ترین افراد منطقه خود استفاده کنند و باورهای مردم را نسبت به سلامت انتخابات بیش از پیش تقویت کنند.
 
معاون سیاسی استاندار تهران اضافه کرد: نظام ما با دست مردم ایجاد شده و با دست آنان نیز قابل استمرار خواهد بود بر این اساس هیچ دستگاهی از سوی حاکمیت حق ورود در عرصه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در امر انتخابات را ندارد و فقط هیئت‌های اجرایی و نظارت بر اساس قانون وظیفه برگزاری انتخابات را برعهده دارند و بقیه‌ دستگاه‌ها در اجرای قانون باید یاور هیئت‌های مذکور باشند.
 
چاوشی تصریح کرد: فضای عادلانه و یکسان برای همه کاندیداها و طرفدارانشان در امر انتخابات از سوی مجریان انتخابات فراهم است اما به هیچ کاندیدا و هواداری اجازه خدشه‌دار کردن قوانین به بهانه رای‌آوری نخواهیم داد همه باید به قانون تمکین کنند و روش‌های اخلاقی در جامعه دینی پاس داشته شود.
 
رئیس ستاد انتخابات تهران افزود: سطح آگاهی و شعور به گونه‌ای بالا رفته که به راحتی می‌توانند اخلاقمداری را از بی‌اخلاقی و جوسازی‌های غیر منصفانه تشخیص دهند.
 
معاون سیاسی استاندار تهران خاطرنشان کرد: با تعیین تکلیف انتخابات الکترونیک باید به مسائل حاشیه‌ای پایان داد و خطوط قرمزها و وحدت ملی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار