اصفهان؛

برگزاری جشنواره ملی خیرین مدرسه ساز در سراسر كشور

مدیر كل دفتر مشاركت‌های مردمی سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس كشور از برگزاری جشنواره ملی خیرین مدرسه ساز و ایمن‌سازی بیش از 60 درصد مدارس در سراسر كشور خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید محمد رضا جعفری، در دیدار با اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز كاشان گفت:این میزان ایمن‌سازی در برنامه پنجم توسعه انجام‌شده‌است.

وی، ایمن سازی مدارس را رویكرد امسال جشنواره ملی خیرین دانست و افزود: جشنواره

نوزدهم با هدف تجلیل از خیرین مدرسه ساز و جلب مشاركت همگانی در توسعه و گسترش فضاهای آموزشی، نوزدهمین از نیمه دوم اسفند در سراسر كشور برگزارخواهدشد.

به‌گفته‌وی، طبق تصریح سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مدرسه باید فضایی مناسب تعلیم و تربیت باشد که شامل زمین ورزش، كتابخانه، تجهیزات آموزشی و آزمایشگاه است که تا رسیدن به این شرایط فاصله زیادی داریم.

مدیر كل دفتر مشاركت‌های مردمی سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس كشور،با تاکید بر اینکه مجموعه خیرین مدرسه‌ساز، یكی از پدیده‌های انقلاب است تصریح‌كرد: كاشان، یكی از شهرهایی است كه شهروندان نیك اندیش آن در سطح كشور پیشگام در كار خیر به ویژه مدرسه سازی بوده است.

جعفری، تعهد مبلغ 870 میلیارد تومانی را توسط نیكوكاران كشور در هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در سال گذشته را یادآورشد و گفت: تاكنون نیمی از این مبلغ تحقق پیدا كرده است.

وی ساخت مدرسه را از دو جهت مورد تاكید دین و تعالیم آسمانی تاکیدکرد و گفت: ساخت مدرسه از این دو منظر علاوه بر اینکه موجب توسعه علم و آگاهی در جامعه می شود و عامل ترویج فرهنگ وقف و انفاق نیز است كه آثار دنیوی و اخروی این حركت مقدس بانیان خیر آن و جامعه را از بركت آن بهره‌مند می‌کند.

به‌گفته‌وی، با جرات ادعا می‌توان ادعا کرد كه مشاركت نیكوكاران در مدرسه‌سازی یك تلاش كم نظیر در دنیا است برای همین در حال پیگیری برای ثبت جهانی برند جامعه خیرین مدرسه‌ساز كشور در سازمان یونسكو هستیم.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.