اقدام تهدید آمیز دوباره آمریکا علیه روسیه؛

تفنگداران دریایی آمریکا به نزدیکی مرز نروژ و روسیه اعزام شدند

آمریکا در اقدامی تهدیدآمیز علیه روسیه، صدها تفنگدار را برای استقرار در نزدیکی مرزهای نروژ با روسیه اعزام کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از واشنگتن تایمز، سیصد تفنگدار دریایی آمریکا امروز با ورود به نروژ و در اقدامی تهدیدآمیز علیه روسیه،  قصد دارند در ماه جاری در نزدیکی مرزهای این کشور با روسیه مستقر شوند.

براساس این گزارش، تفنگداران دریایی آمریکا متعلق به پایگاه «لیون کمپ» در شمال ایالت کارولینا برای یک سال و به طور متناوب در پایگاه نظامی «وارنز» در 900 مایلی مرزهای نروژ با روسیه مستقر می ‌شوند.

این در حالی است که کمتر از سه هفته پیش و براساس برنامه ناتو، سه هزار تفنگدار دریایی آمریکا به لهستان و دیگر کشورهای حوزه بالتیک رفتند.

این در حالی است که دیپلمات‌های روس به حضور نظامیان آمریکا در نروژ انتقاد کرده و از این کشور خواستند به جای دشمنی با کرملین، دلایل این اقدام را توضیح دهد. روسیه این اقدام را تهدید مستقیم برای نفوذ خود در منطقه می ‌داند.

سفارت روسیه در اسلو، پایتخت نروژ در بیانیه‌ ای اعلام کرد با توجه به چندین بیانیه مقام‌های نروژی مبنی بر این‌که تهدیدی از جانب روسیه این کشور را تهدید نمی‌ کند، مایلیم بفهمیم که هدف نروژ در افزایش بالقوه توان نظامی و به ویژه استقرار نیروهای آمریکا چیست؟



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار