بندرعباس؛

اختصاص 35میلیارد تومان برای جبران خسارت سیل

رئیس سازمان برنامه وبودجه هرمزگان گفت: 35میلیارد تومان برای جبران خسارت سیل های پارسال در هرمزگان اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،صالح دریانوردرئیس سازمان برنامه وبودجه هرمزگان در دوازدهمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه هرمزگان افزود : نزدیک به 11میلیارد تومان از این اعتباردر نظرگرفته شده برای بازسازی و تعمیر تاسیسات زیربنایی در حوزه آب است.
 وی گفت: بازسازی پل زیارتعلی و ماشنگی رودخانه و اختصاص بودجه به شهرداریهای چارک، هرمز کوهستک و بندرعباس بخشی از این اعتبارات است.
رئیس سازمان برنامه وبودجه هرمزگان با اشاره به صدور مجوز برداشت آب دریا در شورای برنامه ریزی و توسعه افزود: مجوز برداشت آب دریا برای خدمات اقتصادی ،صنعتی و کشاورزی پس از دریافت مجوزازدستگاه های مربوط در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مطرح میشود.
دریانورد گفت: اکنون 11درخواست برای شیرین سازی آب دریا در زمینه های صنعتی و کشاورزی باتولید سالانه بیش از 100میلیون مترمکعب آب ارائه شده است.
وی گفت:شهرستان رودان با اختصاص 25میلیارد تومان بیشترین درصد جذب اعتبارات را دارد.
رئیس سازمان برنامه وبودجه هرمزگان در خصوص درخواستهای تغییر کاربری زمین برای فعالیتهای اقتصادی افزود: در استان بیش از 42مورد درخواست برای تغییر کاربری 170هکتار زمین های دولتی مطرح شده است
دریانورد گفت: سایت جدید نیروی انتظامی در پیامبراعظم، طرحهای گردشگری و اختصاص زمین برای احداث سیلو وزندان جدید بندرعباس از مهمترین درخواست های تغییر کاربری زمین است.
ویافزود: تعدادی از این طرح ها به علت تناسب نداشتن فعالیت اقتصادی با متراژ زمین برای بررسی بیشتر به کارگروه امور زیربنایی برگشت داده شد.
استاندار هرمزگان نیز در این مراسم گفت: تاکنون 601 واحد تولیدی بیش از 700میلیارد تومان تسهیلات فع موانع تولید دریافت کرده اند.
جاسم جادری در خصوص راه اندازی طرح های اقتصادی در هرمزگان افزود: در 10 بهمن امسال ساخت نیروگاه 1400مگاواتی شهرستان سیریک با سرمایه گذاری روس ها آغاز می شود.
وی گفت: در شهرستان جاسک نیز شهرک مشترک ایران و چین با سرمایه گذاری 100میلیارد تومانی چینی ها آغاز خواهد شد.
استاندار هرمزگان افزود: مکان یابی شهرک مشترک ایران و چین به پایان رسیده است.
وی گفت: ضروت استفاده از پساب تصفیه خانه آب و فاضلاب شهری بندرعباس نیز در کارگروه آمایش و محیط زیست استان بررسی شود.انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.