گیلان؛

معضلات اجتماعی یکی از اولویت های فراوانی جرایم قضایی

در نشست شورای عالی بسیج حقوقدانان استان از 6 نفر از اعضای این شورا قدردانی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان ؛

رئیس کل دادگستری گیلان در این نشست تخصصی که با هدف تبیین وارائه پیشنهاد برنامه های شورای عالی بسیج حقوقدانان در سال 96برگزار شده بود گفت: معضلات اجتماعی یکی از اولویت های فراوانی جرایم قضایی در استان است بنابراین آسیب شناسایی و اقدامات پیشگیرانه معضلات اجتماعی باید سرلوحه فعالیت شورای عالی بسیج حقوقدانان استان در سال 96 قرار گیرد.

احمد سیاوش پور با اشاره به اینکه باید در این راستا جامعه هدف شناسایی شود تا راهکارهای لازم اجرا شود افزود: باید با روش های نوین ضمن آگاهی بخشی به مردم، به گروههای آسیب پذیر جامعه بیش از پیش کمک کنیم.

وی به تهاجم فرهنگی دشمنان جوانان اشاره کرد و افزود: باید با مقاوم سازی دربرابر تهاجم فرهنگی به تحکیم هرچه بیشتر بنیان خانواده بیش از پیش توجه شود.

سیاوش پورگفت: آموزش حقوق شهروندی و ارتقاء سطح دانش به شهروندان می تواند بسیاری ازجرایم ، بزهکاری و معضلات اجتماعی را در جامعه کم کند.

همچنین در ادامه این نشست رئیس سازمان بسیج حقوقدانان گیلان گفت: تحکیم بنیان خانواده و ایجاد فرهنگ صلح و سازش از برنامه های پیش روی این سازمان در کاهش معضلات اجتماعی است.

ابوطالب اصغری از برگزاری کارگاه تخصصی داوری و حکمیت با توجه به سیاست های قوه قضاییه در بهمن ماه امسال در استان خبر داد و افزود: ارائه مشاوره و خدمات حقوقی رایگان برای افراد کم درآمد یکی دیگر از برنامه های این سازمان در راستای آموزش حقوق شهروندی به مردم است.

وی همچنین از امضای تفاهم نامه سازمان بسیج حقوقدانان با اداره کل زندان های استان خبر داد و افزود: بر اساس این تفاهم نامه ،اداره کل زندان ها، آموزش قوانین جاری کشور و مشاوره حقوقی برای کاهش جمعیت کیفری به زندانیان ارائه خواهد شد.

در پایان هریک از اعضای نشست راهکارهای و برنامه های پیشنهادی خود را برای سال آینده ارائه و یا یکدیگر هم اندیشی کردند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.