مشهد؛

حرکت دهیاران و شوراهای روستاها به سمت اقتصاد گردشگری روستايي

معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه گفت: دهیاران و شوراهای روستاها باید به سمت اقتصاد گردشگری روستايي حرکت کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، موهبتی در نشستي كه با رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان برگزار شد،‌ افزود: گردشگری به عنوان یک صنعت سالم و پاک نقش موثری در توسعه اقتصادی شهرستان دارد که روستاها در این زمینه از ظرفیت های زیادی برخوردارند.
وی ادامه داد: یکی از اهداف اصلی و برنامه های کلیدی دولت تدبیر و امید نگاه ویژه و تأثیرگذار به روستاهای هدف گردشگری است زیرا در روستاها،  طبیعت بکر، آداب و رسوم ویژه، غذاهای سنتی، صنایع دستی، سوغات، موسیقی محلی و بویژه بافت روستا وجود دارد که جذابیت خاصي برای گردشگران دارد.
موهبتی گفت: هرچند موضوع گردشگری و بویژه بوم گردی در اکثر روستاهای ما هنوز جا نیفتاده که بایستی مسئولین مربوطه، آژانس های گردشگری و بویژه دهیاران و شوراهای روستاها فرهنگ سازی لازم بين ساکنان روستاها انجام دهند و با سفر به مکان هایی که پیشتاز این قضیه هستند و با انتقال تجربیات،  مردم را با این صنعت درآمدزا آشنا کنند که پیامد آن اشتغالزایی و درآمدزایی برای خود روستا و شهرستان خواهد بود.
در سطح شهرستان تربت حیدریه هفت روستای هدف گردشگری وجود دارد كه مقدمات ايجاد اقامتگاه بومگردي در چهار روستا در حال انجام است.
انتهای پیام// ز.ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.