دادستان ویژه کره جنوبی خواستار بازداشت رئیس سامسونگ شد

دادستان ویژه تحقیق درباره پرونده رسوایی فساد در کره جنوبی خواستار بازداشت رئیس شرکت سامسونگ را به اتهام پرداخت رشوه به رئیس جمهور شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه نیویورک تایمز نوشت: دادستان ویژه تحقیق درباره پرونده رسوایی فساد در کره جنوبی تلاش می کند رئیس شرکت سامسونگ را به اتهام پرداخت رشوه به رئیس جمهور این کشور بازداشت کند.

دادستان ویژه تحقیق درباره رسوایی فساد که به اعلام جرم علیه پارک گون هه، رئیس جمهور کره جنوبی، منجر شده است، روز دوشنبه گفت، در تلاش است به اتهام پرداخت رشوه به پارک، رئیس شرکت سامسونگ، بزرگ‌ترین مجتمع کره جنوبی، را بازداشت کند.

جی وای لی، معاون رئیس شرکت سامسونگ و تنها پسر رئیس ناتوان این شرکت، با اتهاماتی همچون دستور به شرکت های تابعه سامسونگ برای کمک های مالی چند میلیون دلاری به خانواده پارک متهم است.

دادستان ویژه گفت این پول ها در غالب رشوه به پارک در ازای مساعدت های سیاسی از جانب وی، پرداخت شده است.

پارک یونگ سو، دادستان ویژه کره جنوبی روز دوشنبه گفت، از دادگاهی در سئول خواسته است حکم بازداشت لی را صادر کند. معمولا دادگاه تا چند روز آینده درباره صدور حکم بازداشت، تصمیم‌گیری خواهد کرد.

نیویورک تایمز نوشت اگر لی بازداشت شود، موفقیت چشمگیری در تلاش های کره جنوبی برای مقابله با فساد در این شرکت بزرگ خانوادگی این کشور محسوب خواهد شد و نیز امکان متوقف کردن تلاش های لی را برای مورثی کردن مدیریت سامسونگ را فراهم می کند.

در ادامه این مطلب آمده است: بازداشت لی به اتهام رشوه‌خواری بیش از پیش می تواند خانم پارک را که در دادگاه قانون اساسی محاکمه می شود، به حاشیه براند. 

هرچند درباره فساد در شرکت سامسونگ اغلب تحقیق می شود، اما لی و پدرش هیچ گاه زندانی نشده اند. لی بزرگ در سال 1996 به رشوه‌خواری و فرار مالیاتی و در سال 2009 نیز به نقض اعتماد متهم شد، اما در هر دو پرونده وی بازداشت و زندانی نشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار