کرمانشاه؛

سراب کرند ساماندهی می شود

فرماندار شهرستان دالاهو از ساماندهی سراب کرند خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛مراد علی تاتار گفت: مقرر شده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با سرمایه‌گذاری در منطقه گردشگری سراب کرند، حمایت‌های لازم را از ساماندهی این سراب به مبلغ یک میلیارد ریال به‌عمل آورد.


تاتار ايجاد سکو، ساخت آلاچيق و سرويس‌هاي بهداشتي، تامين روشنايي و سيستم‌هاي آب و ... را از فعاليت‌هايي دانست که تاکنون در اين منطقه نمونه گردشگري انجام شده است.

فرماندار شهرستان دالاهو با اشاره به زمينه سرمايه‌گذاري براي ايجاد و ساخت کمپ ورزش کوهنوردي، مجتمع تفريحي توريستي، مرکز همايش ها، کمپينگ، ويلا، فضاهاي فرهنگي و تجاري، فضاهاي ورزشي، آبشار مصنوعي و مجتمع خدمات رفاهي در اين منطقه گفت: فرمانداری و اداره کل ميراث فرهنگي استان از سرمايه‌گذاران مايل به سرمايه‌گذاري در اين منطقه حمايت ويژه مي‌کنند.

تاتار ادامه داد: پوشش گیاهی، هوای مطبوع، ارتفاعات و صخره های زیبا و مسیر کوهنوردی وقابلیت کایت سواری، تورهای علمی، تورهای موتور سواری و دوچرخه سواری کوهستان و نزدیکی به شهرستان دالاهو بخشی از مزیت ها، فرصت ها و قابلیت های منطقه گردشگری سراب کرند است.

تاتار سپس گردشگری را عامل مهمی برای توسعه شهری دانست و افزود: توسعه شهری کرندغرب از گردشگری است و چنانچه سرمایه گذارانی در این بخش اعلام آمادگی کنند، از آنها حمایت خواهیم شد.

تاتار در ادامه با اشاره به تعدد تپه های باستانی در دالاهو افزود: وجود تپه باستانی و آثار تاریخی در دالاهو می طلبد تا با همکاری هم در حفاظت از این تپه ها دقت لازم را داشته باشیم.

فرماندار شهرستان دالاهو کاوشهای باستان شناسی را یکی از موضوعات تخصصی عنوان و تصریح کرد: می توان با هماهنگی انجام شده و تامین اعتبار لازم و با اتکا به باستان شناسان بومی منطقه و البته همکاری روستاییان چند تپه باستانی را مورد کاوشهای باستان شناسی قرار دهیم.

وی با اشاره به قابلیت های گردشگری این شهرستان تصریح کرد: علاوه بر جاذبه های گردشگری فراوان این شهرستان، باید به مهمان نوازی اهالی این شهرستان اشاره کرد که می تواند در رونق گردشگری نقش مهمی داشته باشد.

تاتار سپس با اشاره به تشکیل انجمن میراث فرهنگی افزود: استان کرمانشاه جزو استانهای پیش قدم در راه اندازی انجمن های میراث فرهنگی در کشور است و امیدواریم انجمن میراث فرهنگی شهرستان دالاهو نیز تشکیل شود، چرا که تشکیل این انجمن در توسعه گردشگری و حفاظت از آثار تاریخی بسیار مهم است.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.