ورود پیکر مطهر ۲۱ شهید دوران دفاع مقدس ‌از مرز ‌عراق

فرمانده سپاه شهرستان سنندج گفت: پیکر مطهر ۲۱ شهید دوران دفاع مقدس ۵ بهمن ماه امسال از مرز کشور عراق وارد خاک ایران اسلامی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سرهنگ عیسی رحیم‌زاده ظهر امروز در همایش دهیاران بخش مرکزی شهرستان سنندج که در محل فرمانداری سنندج برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 28 دی‌ ماه شهر سنندج اظهار داشت: مراسم تشییع پیکر مطهر 21 شهید دوران دفاع مقدس پنجم بهمن ماه امسال که از مرز عراق وارد خاک ایران اسلامی می شوند برگزار خواهد شد.

وی گفت: هنوز خواست بر این است که هر چه قدر پیکر مطهر شهیدان وارد خاک ایران شوند و تشییع شوند ما مسئولان هوشیار و آگاه‌تر باشیم و مردم ما بدانند که ما هر چه داریم از شهدای گرانقدر کشورمان است.

فرمانده سپاه شهرستان سنندج با اشاره به نقش دهیاران در جلوگیری از آسیب‌ها در سطح روستاها تصریح کرد: دهیاران بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی در راستای اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی قدم برمی‌دارند و در سطح روستاها هم دهیاران احساس مسئولیت می‌کنند.

وی با اشاره به برخی آسیب‌ها در سطح روستاها گفت: یکی از دغدغه مسئولان حاشیه‌نشینی در سطح هر شهری است و مردم روستاها بیشتر در مناطق حاشیه شهرها با کمترین امکانات و آسیب‌های فراوان زندگی می‌کنند.

سرهنگ رحیم‌زاده افزود: دهیاران باید برنامه‌ریزی کنند تا برنامه‌های عمرانی و زیرساخت‌های لازم فراهم شود که مردم روستاها به حاشیه شهرها مهاجرت نداشته باشند.

جوانان در معرض آسیب گروه‌های ضدانقلاب هستند

وی اظهار کرد: در قبل از انقلاب اسلامی یکسری آسیب‌ها وجود داشت و بعضی گروه‌ها ایده‌ها و برنامه‌هایی داشتند و با اهداف قدرت‌های سلطه‌گر شرق و غرب فعالیت می‌کردند و معمولا گروه‌هایی ایجاد می‌کردند که به نفع خودشان بود که این گروه‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی در خدمت استکبار قرار گرفت که هنوز ما از این آسیب‌ها دور نشده‌ایم.

فرمانده سپاه شهرستان سنندج با اشاره به جریانات "گروه‌های قومیتی و کومونیستی" گفت: متاسفانه هنوز هم این گروه‌های قومیتی و کومونیستی فعالیت دارند و جوانان را به سمت خودشان می‌کشانند و به جای اینکه جوانان ما پشت میز دانشگاه‌ها باشند تحت تاثیر شبکه‌های ضدانقلاب سر از کشورهای دیگر در می‌آورند.

وی با اشاره به اینکه چند سالی است که یک آسیب دیگر به نام گروه‌های تندرو ایجاد شده گفت: باید بیشتر به فکر جوانان‌مان باشیم چون اینها با هر نام و عنوانی ابزار دست استکبار هستند.

11 هزار بمب آماده انفجار در عراق کشف شده است

فرمانده سپاه شهرستان سنندج با بیان اینکه چرا جوانان و نوجوانان ما جذب اهداف و افکار پلید این گروه‌های تندرو شوند، خاطر نشان کرد: در کشور عراق حدود 11 هزار بمب آماده انفجار تاکنون کشف شده است و سوال اینجاست که این گروه‌های تندرو این بمب‌ها را از کجا می‌آورند.

وی گفت: در حال حاضر جنگ علیه مسلمانان و اسلام را در غرب آسیا متوجه هستیم اما متاسفانه بخشی از آنها توسط افراد خودی و داخلی مدیریت می‌شود.

سرهنگ رحیم‌زاده به تبلیغات سوء در سطح روستاها که بعضا مشاهده می‌شود اشاره کرد و افزود: گروه‌هایی به روستاها می‌آیند و تبلیغات سوء می‌کنند ؛ وظیفه و رسالت دهیاران است که برای جوانان و نوجوانان بصیرت افزایی کنند چرا که بیشتر جوانان و نوجوانان ما تحت تاثیر احساسات هستند و نیاز دارند که یک فردی به عنوان دلسوز در کنار آنها قرار گیرد.

وی اظهار کرد: امروزه آسیب بزرگ و جدی که برای جوانان و نوجوانان ما وجود دارد فضای مجازی و غیرواقعی است که دشمنان ایجاد کرده‌اند.

85 درصد برنامه‌های فضای مجازی آسیب‌زا هستند

فرمانده سپاه شهرستان سنندج با اشاره به اینکه 85 درصد از برنامه‌های فضای مجازی آسیب بوده و فقط 15 درصد آن مفید است گفت: می‌شود برای این برنامه‌ها در قالب نمایش و فیلم آنها را برنامه‌ریزی کرد چون ناهنجاری‌های اجتماعی که در سطح روستاها رخ می‌دهد تحت تاثیر فرهنگ شهرنشینی است و متاسفانه نوجوانان ما آستانه تحملشان پایین است که باید به کانون گرم خانواده‌ها بیشتر توجه شود.

وی با اشاره به وظایف دهیاران تاکید کرد: اگر در داخل روستاها کلوپ‌هایی فعالیت دارند باید دهیاران نظارت بیشتری بر آنها داشته باشند چرا که یکی از مسیرهای انحرافی است.

«عمران و آبادانی روستاها» از برنامه‌های بسیج کردستان است

فرمانده سپاه شهرستان سنندج با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های بسیج، عمران و آبادانی در سطح روستاها است تصریح کرد: هم‌اکنون قرارگاه آبادانی روستا در حال اجراست و در زمینه مرمت و بازسازی مساجد، مدارس، کمک به راهسازی و خانه‌های عالم، خانه‌های بهداشت کمک‌هایی شده است.

وی گفت: امروزه یک آسیب دیگری که وجود دارد این است برخی از خانواده‌ها می‌ترسند که فرزندانشان به سمت مساجد روی بیاورند و این هم به خاطر آسیب‌هایی که در نتیجه افکار انحرافی وجود دارد.

سرهنگ رحیم‌زاده افزود: به گفته و اذعان «فواد معصوم» رئیس جمهوری عراق نخستین کشوری که به داد مردم کردستان عراق رسید کشور ایران بود اما متاسفانه چه بسا بسیاری از جوانان و نوجوانان کشورمان به گروه‌های داعش می‌پیوندند و علیه نیروها و مردم کردستان عراق می‌جنگند که اینها ناشی از آسیب‌های تفکرات افراطی است که به وجود آمده است.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.