6 استان میزبان طرح نظام مراقبت های اجتماعی از دانش آموزان

طرح کشوری نظام مراقبت های اجتماعی از دانش آموزان با مشارکت دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، ارگان ها و سازمان دولتی و غیردولتی در 6 استان کشور اجرا می شود.

مرجعیت دانشگاه علوم بهزیستی در حوزه سلامت اجتماعی/ 6استان میزبان طرح نظام مراقبت های اجتماعی از دانش آموزانسیامک طهماسبی عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی درگفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره طرح نماد گفت: طرح نماد با همکاری 11 سازمان و ارگان دولتی و غیردولتی اجرا می شود.

وی بیان کرد: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تنها دانشگاه علوم پزشکی است  که همکار طرح نماد است و با نقش تاثیرگذار دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی به عنوان قطب علمی این  طرح  نشان دهنده مرجعیت دانشگاه علوم بهزیستی در حوزه سلامت اجتماعی می باشد.

طهماسبی از بسته های خدمات که در هفت موضوع و بخش ارتقایی، مشاوره، مددکاری، انتظامی، IT، اداری و اجرایی و غربالگری توسط سازمانها و ارگانهای همکار طرح تهیه شده است خبرداد و اظهارداشت: متخصصان و اساتید گروههای آموزشی رشد و پرورش کودکان پیش از دبستان، مددکاری و مشاوره دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و اساتید دانشگاه های امام صادق (ع)، علوم تحقیقات آزاد اسلامی و تهران، متولی تهیه بسته های خدمات ارتقایی خدمات مربوط به ارتقای سلامت دانش آموزان بودند.

وی از میزبانی 6 استان کشور در این طرح خبر داد و گفت: هفته گذشته در کرمانشاه و پاوه این طرح را اجرا کردیم که در حال پیگیری طرح در سیستان و فارس هستیم. 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اظهار داشت: طرح نظام مراقبت های اجتماعی از دانش آموزان در مدارس سه مقطع ابتدایی، متوسط اول و متوسط دوم و درمیان دانش آموزان دختر و پسر سنین 6 تا 18 سال اجرا می شود.

وی از مشارکت وزارتخانه های بهداشت، آموزش و پرورش، کشور و رفاه، کمیته امداد حضرت امام (ره)، نیروی انتظامی، قوه قضاییه، بنیاد برکت، سازمان بهزیستی کشور، سازمان برنامه و بودجه و دیگر ارگانها و سازمانهای متولی اجرای این طرح خبرداد. 

طهماسبی بیان کرد: بسته های خدمات شامل هشت مهارت پایه خودآگاهی، مقابله با استرس، مدیریت خود، تنظیم هیجانات، صبر، توکل، بخشش و حل مساله با رویکرد معنوی می شود و برای آموزش سه گروه معلمان، دانش آموزان دختر و پسر سنین 6 تا 18 سال و والدین آنان، بصورت جداگانه تهیه شده است.

وی رشد شناختی، عاطفی، اجتماعی و اخلاقی کودکان و نوجوانان دانش آموز را در تدوین بسته های خدمتی سه بخش خدمات ارتقایی، مددکاری و مشاوره موثر دانست.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی افزود: 72 بسته خدمتی در بخش خدمات ارتقایی، تهیه شده است که در مرحله اجرای آزمایشی طرح، مدارس 6 استان البرز، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان، فارس و خراسان رضوی، مورد نظر می باشد که مرحله آزمایشی در مدارس استان البرز اجرا شده و آموزش های لازم به سه گروه  دانش آموزان ، معلمان و والدین دانش آموزان این مدارس ارائه شده است.

طهماسبی افزود: طرح نماد، مدرسه محور  است و مقرر شده اجرای آزمایشی طرح نظام مراقبت های اجتماعی از دانش آموزان تا پایان بهمن ماه سال جاری در مدارس پنج استان دیگر (مدارس مراکز استان ها و یک شهر کم برخوردار این استانها) و از اول سال آینده (96)، در کل مدارس کشور اجرا شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار