اهداف آموزشی سند تحول زیربنای تغییر مناسب در تقویم آموزشی مدارس

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: تغییر تقویم آموزشی باید در چارچوب اهداف و برنامه های سند تحول انجام شود.

اهداف آموزشی سند تحول زیربنای تغییر مناسب در تقویم آموزشی مدارساسداله عباسی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره وضعیت تغییر تقویم آموزشی در مدارس گفت: با توجه به بررسی برنامه ششم توسعه هنوز بحث تقویم آموزشی در کمیسیون آموزش مطرح شده و با ورود این طرح به کمیسیون سعی می کنیم اهداف براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شکل گیرد.

وی ادامه داد: این تغییر باید هدفمند، ‌‌‌‌‌قانونمند و در چارچوب چشم انداز کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه به نیازسنجی  و امکان سنجی این طرح باید توجه شود، عنوان کرد: متناسب با ویژگی ها و اقلیم کشور تقویم آموزشی باید تغییر کند، همچنین  پبشنهاد کاهش تعطیلات تابستانی از موارد مورد توجه است.

عباسی اظهارداشت: باید کار کارشناسی برای این مساله در آموزش و پرورش  در دستور کار قرار گیرد و  در این مسیر تمامی ابعاد طرح همچون شاغل بودن اولیای دانش آموزان به عنوان عاملی  مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در بحث کاهش تعطیلات تابستانی ممکن است برخی خانواده ها به سبب شاغل بودن با طرح مشکل داشته باشند که باید کار آماری روی تعداد اولیای شاغل انجام شود و تمامی ابعاد روانشناختی، جامعه شناسی بررسی شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: آموزش و پرورش و رسانه ها باید با مطرح کردن این مسائل و برگزاری جلسات دراستان ها به تبیین هرچه بهتر این موضوع  برای متقاعد کردن خانواده ها بپردازند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار