مشهد؛

رشد 4 برابری عملکرد حوزه تجارت خارجی در خراسان رضوی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از رشد 4 برابری عملکرد حوزه تجارت خارجی استان و کیفیت اقدامات تخصصی برای بهبود تجارت خارجی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، راضیه علیرضایی در حاشیه جلسه کمیته پایش تجارت خارجی استان در این سازمان، اظهار کرد: اقدام مناسب وزارت صنعت، معدن و تجارت در تفویض اختیارات صدور مجوز اعزام، پذیرش هیات های تجاری و برگزاری نمایشگاه های خارجی به استان موجب رشد 4 برابری عملکرد حوزه تجارت خارجی و کیفیت اقدامات تخصصی برای بهبود تجارت خارجی استان شده است.

او با اشاره به اینکه در این جلسه 2 طرح توسعه ای برای بخش صنعت نمایشگاهی و زیرساخت های صادراتی استان مطرح شد، افزود: به منظور استفاده از همه ظرفیت های موجود در بخش نمایشگاهی و فعالیت های ترویجی و مراکز زیرساختی، تدوین سند 5 ساله توسعه فعالیت های نمایشگاهی استان با محوریت نمایشگاه بین المللی مشهد، پیگیری می شود.

او ادامه داد: طرح به گونه ای که در این سند، نقش و حضور همه فعالان اقتصادی شرکت های مجری متقاضی برپایی نمایشگاه ها، آراء و نظرات بخش خصوصی و اثراتی که توسعه فعالیت های نمایشگاهی بر اقتصاد استان دارد، الزاماتی که برای ظرفیت سازی تجارت خارجی استان و توسعه صادرات و نیازهای بازار، نیازهای توریسم، سوغات و غیره، باید مورد توجه قرار گیرد، لحاظ شود و پس از بررسی نهایی به عنوان مصوبه کارگروه توسعه صادرات استان، مبنای تنظیم همه برنامه های نمایشگاهی استان قرار بگیرد.

علیرضایی تصریح کرد: همچنین در این جلسه نقشه راه همکاری ایران با روسیه مطرح شد و با توجه به تفاهمات اخیر بین سازمان توسعه تجارت ایران و وزارت صنعت و تجارت روسیه، پروژه های قابل احصاء و برنامه ریزی از طریق بخش خصوصی برای ارتقاء همکاری های موجود بررسی شد.

او با اشاره به طرح اخبار مربوط به کمیسیون مشترک 2 کشور در این جلسه، گفت: در این زمینه مقرر شد برای استفاده بهینه از فرصت های ایجاد شده بویژه برای امکان تبادل آمار و اطلاعات و حضور در نمایشگاه های متقابل استان و روسیه، اعزام و پذیرش هیات های تخصصی و احصاء قابلیت های طرح هایی که از طریق واحدهای صنعتی استان قابل اشتراک گذاری و توسعه فعالیت ها می باشد، اقدامات و پیگیری های لازم صورت پذیرد.
انتهای پیام// ف ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.