ساری؛

کاهش 25 درصدی وقوع قتل در مازندران

وقوع قتل در مازندران امسال 25 درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سردار سید محمود میرفیضی فرمانده انتظامی مازندران در نشست خبری با اصحاب رسانه که در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان، با بیان اینکه هزار و ۱۲ فقره پرونده قتل تشکیل و ۸۴۵ نفر در این رابطه دستگیرشدند، گفت: از ۳۲ مورد قتل، تاکنون 30 مورد کشف‌ شد و وقوع قتل 9 ماه امسال در مازندران 25 درصد کاهش داشته است.

وی یکی از فوریت ‌های پلیس را مبارزه با قاچاق کالا اعلام کرد و افزود: ۱۳ مرحله طرح درزمینه مبارزه با قاچاق کالا ۹ ماهه سال جاری اجرا شد که هزار و ۵۱۸ فقره پرونده تشکیل و ۱۷ باند متلاشی شد و ارزش محموله‌ های کشف‌ شده بیش از ۲۳ میلیارد تومان بوده است.

سردار میرفیضی با بیان اینکه وقوع سرقت‌ های استان یک در صد کاهش داشت، افزود: سرقت موتورسیکلت یک درصد کاهش ، اتومبیل ۸ درصد افزایش، جیب‌ بری ۳۸ درصد کاهش ومنزل 6 درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی مازندران تعداد پرونده‌های تشکیل‌ شده در حوزه جرائم اقتصادی را ۲۹ فقره اعلام کرد و گفت: در این زمینه ۴۰۰ هزار مترمربع زمین های تصرفی به ارزش بیش از ۹۸ میلیارد تومان آزادسازی شده است.

سردار میرفیضی از ۸۰ هزار بازدید اماکن صنفی در طرح ساماندهی اماکن خبرداد و افزود: در این طرح ۱۱۰ هزار جریمه و ۲۹ مورد تعطیلی واحدهای صنفی انجام‌ شد.

وی با بیان اینکه درگیری فردی 9 ماه امسال در مازندران ۲۲ درصد و درگیری دسته جمعی 71 درصد کاهش داشت، گفت: 18 هزار و 848 مورد درگیری امسال در مازندران ثبت شد.

فرمانده انتظامی مازندران افزود: 93 باند توزیع مواد مخدر 9 ماه امسال در مازندران متلاشی شد و 2 هزار و 421 کیلوگرم کل کشفیات مواد مخدر استان بوده است.

سردار میرفیضی گفت: دستگیر شدگان متهمان مواد مخدر 66 درصد افزایش و میزان کشفیات هم 26 درصد افزایش داشت.

وی افزود: 31 درصد اراذل و اوباش در مازندران زندانی و 69 درصد تحت کنترل هستند.

فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه تصادفات برون شهری و درون شهری 8 درصد و تصادفات منجر به فوت 6 درصد کاهش داشت، گفت: 516 نفر 9 امه امسال در مازندران به علت تصادفات جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 14 درصد کاهش داشت.

سردار میرفیضی افزود: 47 درصد عابران پیاده و 22 درصد راکبان موتور سیکلت هستند.

وی گفت: 34 هزار و 455 دستگاه خودروهای متخلف در معابر عمومی و 24 هزار و 593 دستگاه موتورسیکلت امسال توقیف شد.

سرهنگ حسن محمد نژاد رئیس پلیس فتای مازندران نیز در این نشست با بیان اینکه 35 درصد از پرونده های فتا مربوط به برداشت غیرمجاز است، گفت: هتک حیثیت 28 درصد، کلاهبرداری 10 درصد و هک سایت 8.5 درصد جرائم فضای مجازی را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به فعالیت پلیس فتا با دو رویکرد فضای مجازی و فعالیت‌ های اینترنتی افزود: با ورود این فضا و وجود ۴۶ میلیون کاربر که ۲۹ میلیون آن را جوانان تشکیل می ‌دهند، جرائم با ۴۷ درصد افزایش از حالت فیزیکی به مجازی تغییر شکل دادند.

سرهنگ محمد نژاد با بیان اینکه کلاه‌ برداری یکی از جرائم حوزه مجازی است و 352 نفر امسال به علت همین جرائم دستگیر شدند، گفت: در دو حوزه پیشگیری و مقابله ۱۳۶ جلسه برای سازمان های مختلف برگزارشد و ۱۵ هزار نسخه بروشور به ‌منظور مقابله و پیشگیری با جرائم حوزه مجازی توزیع شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار