سمنان؛

توقیف 34 خودروی حامل دام و فرآورده‌های خام دامی

حدود34 خودروی حمل دام و فرآورده‌های خام دامی توسط گشت کنترل و تردد دامپزشکی با همکاری نیروی انتظامی این استان در دو ماه گذشته توقیف شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛  معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان سمنان گفت: اداره دامپزشکی استان در راستای حفظ و حراست از بهداشت عمومی جامعه در برابر تهدیداتی بالقوه از قبیل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، بر تمامی محموله‌های دام و فرآورده‌های دامی نظارت‌ دقیق بهداشتی دارد.

دکتر حسن هاشم‌زاده، با اشاره به ایجاد گشت‌های مشترک این اداره کل با نیروی انتظامی افزود: طی برقراری گشت کنترل و تردد اداره دامپزشکی با همکاری نیروی انتظامی استان سمنان در راستای تشدید ضوابط بهداشتی – قرنطینه‌ای طی دو ماهه آذر و دی، از 616 خودروی حمل دام و فرآورده‌های مرتبط دامی بازدید و 34 خودروی آنها که فاقد مجوز حمل بهداشتی – قرنطینه‌ای بودند پس از اخذ دستور قضایی توقیف شدند.

وی اظهارداشت: این خودروها حامل دام‌های سنگین و سبک و از جمله مرغ زنده، شترمرغ، پولت تخم‌گذار، شیرخام، تخم‌مرغ خوراکی و آلایش غیر خوراک دام و....بودند.

 هاشم‌زاده با بیان اینکه با توجه به شرایط اقتصادی و نوع محموله‌ها، کیفیت بازرسی‌ها متفاوت است تصریح کرد: کارشناسان این اداره در مواجهه با محموله‌های گوناگون با توجه به استانداردهای خاص آن محموله، اقدام به بازرسی بهداشتی آنها می‌کنند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار