بوشهر:

آغاز به کار 153 کانون دانش‌آموزی هلال‌احمر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر از تشکیل مجمع عمومی و برگزاری انتخابات شورای اجرایی در ۱۵۳ کانون دانش‌آموزی هلال احمر خبر داد.

آغاز به کار 153 کانون دانش‌آموزی هلال‌احمر
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حسین درویشی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با همکاری آموزش و پرورش استان بوشهر، در ۱۵۳ مدرسه مقطع متوسطه اول اقدام به تشکیل مجمع عمومی، عضوگیری از بین دانش آموزان علاقمند در سال تحصیلی و برگزاری انتخابات کانون های دانش آموزی شد.

وی اضافه کرد: کانون هلال احمر نهادی است دانش آموزی، داوطلبانه، غیرسیاسی و غیردولتی که برای تسکین آلام بشری، صلح و دوستی و تفاهم، تامین احترام انسان ها، کوشش در راستای برقراری دوستی و تفاهم متقابل و صلح در میان انسان‌ها و حمایت از زندگی و سلامت افراد جامعه بدون درنظر گرفتن هیچ‌گونه تبعیض میان آن‌ها به منظور تحقق اهداف سازمان جوانان جمعیت هلال احمر تشکیل شده و در مدارس به فعالیت می پردازد.

درویشی افزود: از جمله اهداف و وظایف کانون‌های دانش‌آموزی هلال احمر جذب و سازماندهی، آموزش و تربیت دانش آموزان به منظور آماده ساختن آنان برای انجام خدمات امدادی اجتماعی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر خاطرنشان کرد: تقویت حس مشارکت جویی و نیکوکاری بین دانش‌آموزان، ایجاد رفتارهای مطلوب فردی و اجتماعی در کودکان و نوجوانان و بسترسازی مناسب در راستای تداوم و استمرار همکاری دانش آموزان با هلال احمر از دیگر اهداف این کانون‌ها است.

وی ادامه داد: برنامه داریم که در نهایت با جذب بالغ بر شش‌هزار عضو دانش‌آموزی برنامه‌ها و فعالیت‌های امدادی، اجتماعی، عام‌المنفعه در جامعه گسترش داده و اصول بنیادین نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر (اصول هفت گانه و اهداف چهارگانه) نهادینه شود.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.