کرمان؛

اعاده27هزارهکتار از اراضی دولتی در استان کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: استان کرمان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد کاهش پرونده های موجودی را داشته است و روند کاهش پرونده های موجودی در استان کرمان همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، یدالله موحد در شورای قضائی استان کرمانکهبا حضور وزیر دادگستری،استاندار و اعضای شورای قضائی در محل دادگستری کل استان برگزار گردید، از آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان یار دیرین امام و رهبری و مجاهدی نستوه یاد کرد و درگذشت ایشان را تسلیت گفت.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال استانبه اقدامات انجام شده در حوزه حفظ حقوق بیت المال در استان کرمان اشاره و خاطرنشان ساخت: در مجموع تاکنون 27 هزار هکتار اراضی دولتی در این استان اعاده شده که سه هزار هکتار آن در حاشیه شهرها بوده است و کرمان در زمینهمبارزه با زمین خواری ومقابله با حاشیه نشینی در کشور جزو استان های پیشرو است

وی به حجم بالای کار در سیستم قضائی اشاره کرد و افزود: ماهانه به صورت متوسط 50 هزار پرونده وارد مراجع قضایی استان کرمان می شود و روزانه بالغ بر 27 هزار و 300 نفربه دادگستری های استان مراجعه می کنند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمانکمبود پرسنل قضایی و غیر بومی بودن قضات را از مشکلات استان کرمان دانست و افزود: کار برای جذب پرسنل و قضات بومی در استان کرمان آغازشده و در این رابطه اولین دوره کارآموزی برگزار شده است.

رئیس شورای قضائی استان تصریح کرد: از مجموع 590 پست مصوب دادگستری استان کرمان، 298 پست معادل 51 درصد،بلا تصدی هستند.

وی ادامه داد:استان کرمان ظرفیت برگزاری دوره های کارآموزی برای شرق کشور را دارد که این موضوع مورد تائید قوه قضائیه نیز قرار گرفته است.

وی به عملکرد دادگستری استان کرمان اشاره و بیان کرد: استان کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور دارای 31 حوزه قضایی مصوب است که 29 حوزه فعال هستند.

موحد خاطرنشان کرد: از مجموع حوزه های قضایی استان کرمان، 18 واحد به صورت دادگستری و ما بقی به صورت دادگاه عمومی واحد بخش اداره می شوند.

وی ادامه داد: در استان کرمان 323 شورای حل احتلاف روستایی و شهری فعال هستند که یک هزار و 560 نفر در این شوراها همکاری دارند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه قریب 1400 نفر پرسنل قضایی و اداری در دادگستری استان کرمان فعال هستند، گفت:300 نفر از این افراد قاضی هستند.

وی با بیان اینکه سالانه بالغ بر 600 هزار پرونده وارد سیستم قضایی استان کرمان می شود، ادامه داد: سرانه پرونده برای هر قاضی به طور متوسط 166 پرونده در ماه است.

موحد گفت: استان کرمان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد کاهش پرونده های موجودی را داشته است و روند کاهش پرونده های موجودی در استان کرمان همچنان ادامه دارد.

این مقام ارشد قضائی افزود: متوسط زمان رسیدگی به پرونده ها در دستگاه قضایی استان کرمان از ابتدای سال 93 از 90 روز به77 روز کاهش یافته است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت:در حوزه فن آوری اطلاعات در حوزه زیرساختی توسعه بسیار خوبی داشته ایم و تقریبا تمامی حوزه های قضایی به تجهیزات مربوطه مجهز شده اند.

وی گفت: دادگستری استان کرمان در بسیاری از شاخص ها از جمله در فن آوری اطلاعات جزء استان های برتر کشور به شمار می رود.

وی ادامه داد: جایگاه دادگستری استان کرمان در حوزه بهره وری با توجه به بالابودن نرخ رسیدگی ها از رتبه 17 کشوری به رتبه های برتر کشوری ارتقا یافته است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار