اردبیل؛

51 درصد خسارت حوادث طبیعی در استان اردبیل ناشی از سیل است

51 درصد خسارت های وارده به استان اردبیل در جریان حوادث طبیعی ناشی از سیل است و برای جبران آن حمایت های لازم از سوی دولت تدبیر و امید انجام می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، مسعود امامی یگانه مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: در سال های اخیر خسارت زیادی در اثر سیل ،خشکسالی و آتش سوزی به بخش کشاورزی و دیگر تاسیسات استان وارد شده و بخش کشاورزی با 47 درصد بیشترین خسارت را از حوادث طبیعی متحمل شده است.

وی اضافه کرد: پارسال حوادث طبیعی شامل سرمازدگی ،سیل، طوفان و تگرگ پنج هزار میلیارد ریال خسارت در بخش های مختلف به استان وارد کرد و امسال هم کشاورزان تاکنون 2هزار 800 میلیارد ریال در اثر حوادث طبیعی خسارت دیدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل با اشاره به حمایت دولت از خسارت دیدگان استان اردبیل افزود: دولت یک هزار و 100 میلیارد ریال برای جبران خسارت حوادث طبیعی به خسارت دیدگان این استان پرداخت کرده و امسال برای بازسازی تجهیزات زیربنایی 130 میلیارد ریال اعتبار مصوب شده که در صورت ابلاغ آن به خسارت دیدگان پرداخت خواهد شد.

امامی یگانه گفت: تمامی خسارت ها تا پایان سال 94 پرداخت شده و خسارت های امسال هم در حال پیگیری است و تلاش می شود تا پایان سال این خسارت ها پرداخت شود.

وی مقاوم سازی واحدهای مسکونی برای جلوگیری از خسارت حوادث طبیعی را یادآور شد و گفت: دولت تدبیر و امید در مناطق آسیب پذیر تسهیلات ویژه ای را برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی در نظر گرفته است بطوری که در سه سال اخیر 64 هزار واحد مسکونی در استان بازسازی شدند و 35 هزار واحد دیگر هم در سال های آینده بازسازی می شوند.

امامی یگانه افزود: برای جلوگیری از حوادث طبیعی تدوین طرح جامع خطر پذیری را در برنامه داریم تا از آن طریق با آموزش و اطلاع رسانی جلوی بحران های ناشی از حوادث طبیعی گرفته شود.

وی با بیان اینکه این استان بر روی گسل زلزله واقع است افزود: 170 زمین لرزه خفیف از ابتدای سال جاری تاکنون در استان اردبیل ثبت شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.