اختصاص بودجه 2.64 میلیارد دلاری برای مقابله با آلودگی هوا در چین

پکن بودجه‌ای معادل 2.64 میلیارد دلار را برای مقابله با بحران آلودگی هوا در سال 2017 اختصاص داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، اداره مالی چین اعلام کرد مقامات این کشور در نظر دارند اقداماتی برای توسعه ساخت و ساز پاک، کاهش استفاده از انرژی های فسیلی و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در دستور کار خود قرار دهند. براساس اعلام مقامات این کشور، بودجه ای معادل 2.64 میلیارد دلار برای مقابله با بحران آلودگی هوا در چین در سال 2017 اختصاص داده شده است.

مقامات چین در تلاش هستند با بکار بستن چنین اقداماتی میزان ذرات آلوده معلق در هوا را حدود 60 میکروگرم در هر مترمکعب نگاه دارند؛ این در حالی است که این رقم در سال 2016، 73 میکروگرم در هر مترمکعب بود. در ضمن، میزان استاندارد وجود این ذرات معلق آلوده در هوا از سوی سازمان بهداشت جهانی 25 میکروگرم در هر مترمکعب اعلام شده است.

چین بزرگترین انتشاردهنده کربن در جهان است. همچنین پکن یکی از آلوده ترین شهرهای جهان است که شاخص آلودگی آن به مراتب از استانداردهای جهانی اعلام شده بالاتر است.

از 16 تا 21 دسامبر (26 آذر تا 1 دی) در پکن و 23 شهر دیگر چین، آلودگی هوا در وضع قرمز قرار داشت که بالاترین درجه هشدار برای آلودگی هوا در این کشور است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار