آلودگی هوا، شهرهای چین را به شهرهای ارواح تبدیل کرده است

آلودگی گسترده هوا در شهرهای چین، موجب خلوت شدن معابر این شهرها شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ آلودگی هوا، وضعیت هشدار را به بالاترین سطح رسانده و شهرهای چین را به شهرهای ارواح تبدیل کرده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی سی تی وی، آلودگی هوا بار دیگر در چین بسیار افزایش یافته است. ترکیب مه شدید و دود سبب شده است میدان دید در بسیاری از شهرهای چین ازجمله شهر پکن، پایتخت کشور به کمتر از پنجاه متر برسد. آلودگی هوا بسیار شدید است.

آلودگی به حدی شدید است که در این مناطق از چین، هشدار قرمز اعلام شده است که بالاترین سطح هشدار در رده بندی خطرهای زیست محیطی است. برخی از چینی ها می گویند وضع شهرهایشان به صورتی است که آنها را به یاد تصاویر فیلمهای مربوط به شهر ارواح می اندازد.

کاهش شدید میدان دید سبب شده است تردد خودروها در مناطقی از شمال چین ازجمله در شهر هوآینان ، متوقف شود زیرا رانندگی در این شرایط بسیار خطرناک است. رانندگان در این مناطق در بزرگراهها متوقف شده اند و ساعتهای طولانی را در ترافیک سپری می کنند.

نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی می گویند برای تسهیل آمد و شد خودروها هرکاری که بتوانند انجام می دهند اما اوضاع در کنترل آنها نیست. مه و دود سبب لغو پروازها نیز شده است. همین مسئله سبب سرگردان شدن هزاران مسافر خطوط هوایی چین شده است.

در برخی از فرودگاههای چین، حوزه دین به کمتر از ده متر کاهش یافته و پرواز را ناممکن کرده است. در این شرایط، مردم چین بدون ماسک از خانه خارج نمی شوند. به گروههای حساس جامعه ازجمله پیران و کودکان هشدار داده شده است از خانه ها خارج نشوند.

کارشناسان سازمان هواشناسی پیشبینی کرده اند که ممکن است از فردا وضع هوا در چین بهتر شود. باتشدید آلودگی در مناطق شمالی چین، مسئولان چینی تدابیر ویژه مقابله با آلودگی هوا را درپیش گرفته اند.

با شرکتهای نقض کننده قوانین محافظت از محیط زیست به شدت برخورد می شود. فعالیت بازرسان محیط زیست هم بیشتر شده است و از کارخانه های آلاینده بازدید می کنند. تعطیلی این کارخانه ها در دستورکار سازمان محیط زیست چین قرار گرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار