منتقد و معاند حجاب ایرانی، مهمان ویژه شطرنج بازهای ایرانی!+مصاحبه

رئیس فدراسیون شطرنج معتقد است "نایجل شورت" که یکی از منتقدان حجاب در ایران است می تواند به اعتبار شطرنج ایران کمک کند.

پهلوان زاده: نایجل شورت با مسئولان فدراسیون جهانی مشکل دارد

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛مسابقات جام خزر در راه است و در سالی که گذشت فدراسیون شطرنج به دلیل اخذ میزبانی شطرنج بانوان هجمه زیادی را متحمل شد تا بتواند مسابقات را در ایران برگزار کند.

دعوت از برخی شطرنج بازان به نام و مطرح این رشته در جهان توانست مقداری از فشار های کاذب را از سوی عوامل بیرونی و درونی ساکت کند اما مهم اینجا بود که در قبال دریافت این میزبانی صحبت هایی از سوی برخی خارجی ها و ایرانیانی که از دور بدشان نمی آید با مسائل ورزشی حجاب بانوان و ...ایران را تحت فشار قرار دهند،باعث شد اظهار نظر های کینه توزانه ای نسبت به شرایط بانوان ورزشکار در ایران منتشر شود.

یکی از آنها شطرنجباز مطرح آمریکایی بود که ادعا کرد به ایران نمی آید و دیگری در حمایت از وی بارها و بارها در توئیت خود و در صفحات برخی رسانه های بیگانه در این باره اظهارات متناقضی مطرح کرد.

این شخص کسی نبود جز نایجل شورت که اگر چه در شطرنج نامی معتبر محسوب می شود اما نشان داده در سیاست اهداف خاصی را دنبال می کند.

وی در گذشته هدایت بانوان شطرنج ایران را بر عهده داشته است و در روز هایی که در ایران حضور داشت به دفعات فرهنگ ایرانی را مورد تمجید قرار داد و همین که از ایران خارج شد بر علیه سیاست های ایران در بحث ورزش و حجاب موضع به ظاهر جدی گرفت و حتی فدراسیون جهانی شطرنج را زیر سئوال برد.

این روزها دوباره نایجل شورت و حضور احتمالی وی در جام خزر باعث شد برخی از اظهارات وی را پیگیری کنیم و البته اگر چه این مسابقات از سوی هیئت استان گیلان برگزار می شود اما نظر رئیس فدراسیون شطرنج را در مورد بی تفاوتی فدراسیون به اظهارات اخیر وی و حضور دوباره در ایران جویا شویم.

نایجل شورت در یکی از مهمترین ادعا های خود در مورد ورزش بانوان ایران معتقد است فدراسیون جهانی شطرنج با اعطای میزبانی زنان جهان در سال 2017 به نوعی قوانین خودرا مورد تمسخر قرار داده است و با وجود مخالفت های جهانی این میزبانی به ایران رسیده است.

منتقد و معاند حجاب ایرانی، مهمان ویژه شطرنج بازهای ایرانی!+مصاحبه

در بخش دیگری از صحبت های نایجل شورت می توان به موضوع حجاب زورکی در ایران اشاره کرد ....

این تناقضات گفتاری در نایجل شورت نشان می دهد وی بیبشتر از این که نگران حجاب بانوان ایرانی باشد منافع خود را در نظر دارد و در یک چرخش 180 درجه ای وی در اظهاراتی بابت حضور در ایران و دعوت از وی برای شرکت در جام خزر چنین می گوید"ایران کشوری با پیشینه شطرنجی بسیار پرافتخار است. شطرنج بیش از 1400 سال است که با فرهنگ ایران آمیخته شده و با وجود یک وقفه کوتاه آینده بسیار درخشانی در پیش دارد. باید برای فدراسیون شطرنج و مسئولان برگزار کننده مسابقه احترام خاصی بابت برگزاری این رویداد قائل شویم"

اما روی سخن ما با سئولان شطرنج و حتی وزارت ورزش است:چگونه می توانند فردی را که در گذشته نه چندان دور علیه ایران تبلیغات منفی داشته است را به بهانه اعتبار مسابقات به ایران دعوت کنند و از وی تقدیر هم داشته باشند.

منتقد و معاند حجاب ایرانی، مهمان ویژه شطرنج بازهای ایرانی!+مصاحبه

در این باره اگر چه مسابقات را یک هیئت استانی برگزار می کند اما نقش رئیس فدراسیون در این باره چیست؟

وزارت ورزش چگونه با حضور شخصی که می تواند بعد ها از همین میزبانی هزار دلیل واهی برای مصاحبه علیه ایران جور کند،موافقت کرده اند؟

مهرداد پهلوان زاده در این باره معتقد است:این مسابقات را هیئت برگزار می کند و ما در آن دخالت نداریم.

وی ادامه می دهد: نایجل شورت با مسئولان فدراسیون جهانی شطرنج مشکل زیادی دارد براین اساس بیشتر سخنان وی در خصوص مسابقات قهرمانی زنان جهان با مسئولان فیده است و از این طریق خواسته با حکم آنها مخالفت کند.

آقای رئیس می گویند:وی مخالف فیده است اما با میزبانی ایران در بانوان مشکلی ندارد."

مهرداد پهلوان زاده افزود:دعوت از بازیکنان خارجی برای شرکت در مسابقاتی که هیئت ها برگزار می کنند به درخواست فدراسیون نیست و هیئت استان ها خودشان با تصمیم خودشان این بازیکنان را برای حضور در رقابت های بین المللی را انتخاب می کنند.مسابقات جام خزر هم به میزبانی هیئت شطرنج گیلان است مسئولان از وی خواسته اند تا در این رقابت ها شرکت کند.

البته توصیه می شود در این باره کمی به صفحات مجازی وی و اظهارت چند وقت اخیر توجه شود که در این صورت به راحتی می توان تشخیص داد که وی به چه دلیلی با فدراسیون جهانی شطرنج درگیر است.

تنها دلیل نایجل شورت موضوع میزبانی ایران و حجاب بانوان است.

به نظر می رسد در این باره باید وزارت ورزش و جوانان تحلیل بیشتری داشته باشند چرا که حضور افرادی از این دست در کشور ما نه تنها اعتباری را برای ما افزایش نمی دهد بلکه پس از بازگشت آنها به کشورشان نباید توقع داشت که نمک بخورند و نمکدان را نشکنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منتظر
۰۹:۲۰ ۲۷ دی ۱۳۹۵
****
« و خداوند توجیـــــه آفرید »

****َ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۵ ۲۷ دی ۱۳۹۵
یعنی............... شماها هنوز اعتبارتون رو در اتصال به همچین ادمایی میدونین?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۲۷ دی ۱۳۹۵
شماهم دنباله حاشیه هستید همیشه
آخرین اخبار