سرپرست دبیری فدراسیون کاراته

حواشی در کاراته کسب کرسی های بین المللی را دشوار کرده است

محمد علی مردانی گفت: کاراته ایران به راحتی می تواند در جهان صاحب کرسی های بین المللی شود اما حواشی داخلی مانع از این کار می شود.

حواشی در کاراته کسب کرسی های بین المللی را دشوار کرده استبه گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان محمد علی مردانی سرپرست دبیری فدراسیون کاراته که ۱۲ سال عضویت شورای داوران آسیا و ۶ سال عضویت در هیئت ژوری فدراسیون جهانی را برعهده داشته در گفت و گو با رادیو ورزش پیرامون چگونگی کسب این دو کرسی و علت از دست دادن آنها اظهار کرد: دیپلماسی و روابط بین الملل قواعد و شیوه خود را دارد و هر فدراسیونی که بتواند در این حوزه خوب عمل کند جایگاه های مناسبی را نیز به دست می آورد. بنده از سال ۱۹۹۲ داوری را شروع کردم و با قضاوت هایی که داشتم توانستم کرسی عضویت در شورای داوری آسیا را کسب کنم. با توانایی هایی که از خودم نشان دادم مدت ۱۲ سال در این سمت باقی ماندم. براساس قوانین آسیا اعضای هیئت رئیسه فدراسیون های ملی  نمی توانند عضو شورای داوران آسیا باشند ولی به دلیل اینکه من سرپرست دبیری فدراسیون کاراته بودم توانستم این جایگاه را حفظ کنم. متاسفانه افرادی با تصور اینکه با حذف من می توانند این کرسی را به دست آورند به رییس و دبیر کل فدراسیون آسیا گزارش دادند که بنده دبیر فدراسیون هستم. از طرف دیگر چون کاراته ایران زبانزد آسیا و جهان است و فدراسیون آسیایی می خواست ایران حامی نداشته باشد فرد دیگری را به این سمت منصوب کرد و این کرسی مهم را از دست دادیم. 

مردانی درخصوص راهکار کسب و حفظ کرسی های بین الملی بیان کرد: فدراسیون ملی باید ارتباط خوبی با فدراسیون های آسیایی و جهانی برقرار کند. ما قهرمان آسیا هستیم و سکوی سومی جهان را کسب کرده ایم. برای این چنین پتانسیلی زیبنده نیست که در فدراسیون آسیایی و جهانی صاحب کرسی نباشد. کشوری مانند هند که حتی یک مدال آسیایی ندارد عضو هیئت رئیسه و نایب رئیس فدراسیون آسیا است. ما هم می توانیم براحتی این کار را انجام دهیم به شرط اینکه دیپلماسی و ارتباط خوبی داشته باشیم ولی درگیر مسائل حاشیه ای داخلی هستیم.
فدراسیون باید از قبل بستر را آماده کند. و با انجام لابی با کشورهایی که دارای حق رای هستند زمینه را فراهم آورد ولی تاکنون این کار صورت نگرفته است.

 سرپرست دبیری فدراسیون کاراته اظهار داشت: وزارت ورزش و بخصوص کمیته ملی المپیک نقش بسزایی در این امر دارند. در این رابطه لازم است افرادی که شرایط احراز کرسی را دارند شناسایی و معرفی شوند و حمایت های دیپلماسی از آنها بعمل آید. ما در پنج سال گذشته پنج رئیس فدراسیون عوض کرده ایم و در این زمینه متزلزل هستیم.  
  
وی در مورد چگونگی کسب سوت طلایی داوری توضیح داد: کسانی که ۲۰ سال قضاوت کنند و اشتباه تاثیرگذاری نداشته باشند به آنها سوت طلایی اعطا می شود. در سال ۲۰۱۴ برای این جایزه به آلمان دعوت شدم ولی به دلیل شرایط آن زمان فدراسیون ویزا برای من صادر نشد و من تنها غایب این رویداد بودم. وقتی برای مساله به این مهمی فدراسیون حمایتی بعمل نمی آورد و باعث عدم حضور شخص می گردد مسلم است که جایگاه بین المللی هم در اختیار وی قرار نمی گیرد چون شاید در زمان حساس به شخص احتیاج پیدا شود و به دلیل عدم حمایت فدراسیون او نتواند حاضر شود. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار