یوسفی‌نژاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

«ائو» شخصیت محور است/ گذشته حرفه‌ای خود را در فیلم می‌بینم

این فیلم نتیجه و ماحصل بیشتر تجربیاتی است که داشتم و به نحوی خودم را در آن می‌بینم.

«ائو» شخصیت محور است/از دستندرکاران جشنواره فجر تشکر می کنماصغر یوسفی‌نژاد کارگردان سینما و فیلم «ائو» (خانه) که در جشنواره فیلم فجر امسال حضور دارد، با اشاره به حرف اصلی این فیلم به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: «ائو» فیلمی اجتماعی است و به موضوعاتی که هم اکنون افراد عادی جامعه با آن درگیر هستند، می پردازد. ما خانواده‌ای را از طبقه پایین جامعه که درگیر بحران است، در مدت زمان هشتاد دقیقه ای نشان می‌دهیم.

وی افزود:در «ائو» بیشتر به دنبال شخصیت‌ها هستیم تا ماجرا. به این جهت حرکت پیوسته دوربین به سمت بازیگران متمرکز شده است تا قصه. ما لانگ تیک هایی حدود چهارده دقیقه ای داریم که شاکله اصلی فیلم است و سعی کردیم با این نما با حدود سی شخصیت اصلی و فرعی همراه شویم، اما جاهایی که لازم نبوده از این فرم استفاده نکردیم.

این کارگردان در خصوص تعامل با بازیگران فیلمش ادامه داد: نوع داستان ایجاب می کرد مقداری آزادی عمل به بازیگران بدهم که پس از حدود چهار ماه و پس از تمرین با بازیگرانی که سابقه نداشتند، اعتمادسازی رقم خورد.

این کارگردان درباره جایگاه «خانه» در کارنامه کاری‌اش عنوان کرد: این فیلم نتیجه و ماحصل بیشتر تجربیاتی است که داشتم و به نحوی خودم را در آن می‌بینم.

وی در پایان گفت: فیلم ما زیرنویس فارسی دارد. زبان اصلی آن آذری است. از دست‌اندرکاران جشنواره فیلم  فجر که که تلاش فیلمی خارج از تهران را به رسمیت شناختند و به آن بها دادند، تشکر می کنم.


انتهای فیلم/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار