مشهد؛

راه اندازی دفتر کانون پرورش فکری در آرامگاه فردوسی

مدیر پایگاه میراث فرهنگی توس از راه اندازی دفتر کانون پرورش فکری و نوجوانان در مجموعه فرهنگی و تاریخی آرامگاه فردوسی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احسان زهره وندی گفت:همکاری های گسترده فرهنگی،هنری،علمی و ادبی بین پایگاه میراث فرهنگی توس و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دستور کار قرار گرفته است و طی هفته اخیر فعالیت این کانون در آرامگاه فردوسی آغاز می شود.

وی بااشاره به فعالیت خوب و رضایت گردشگران و مردم منطقه توس از فعالیت کانون پرورش فکری و نوجوانان در دهه 80در این پایگاه افزود: فردوسی و شاهنامه تنها یک اثر تاریخی نیست بلکه یک کتابخانه پراز مفاهیم بلند انسانی است و باید بین کودکان و نوجوانان با پایگاه میراث فرهنگی توس ارتباط معنی دار و گسترده ای شگل گیرد.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی توس تصریح کرد:معرفی فردوسی،شاهنامه،توس،مشاهیر و مفاخر که با توس در ارتباط هستند از مهمترین اهداف این پایگاه است و در این زمینه بهترین مرجع و متولی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم در این باره گفت:کانون پرورش فکری با هدف ایجاد امکانات لازم برای رشد و پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سال1344تاسیس شده و بسیاری از افراد موفق در کشور بااین کانون در ارتباط بودند.

محقق نیشابوری بااشاره به سابقه 50 ساله فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ایران افزود:انتشار صدها کتاب، هزاران دقیقه فیلم های کوتاه،بلند،مستند،پویا نمایی ،نمایش های عروسکی،نرم افزارهای آموزشی و قصه گویی از جمله فعالیت های این کانون است.

وی گفت: فعالیت این کانون منحصر به فرد است و محور اصلی فعالیت ما، پرورش فکر و ایجاد خلاقیت در کودکان و نوجوانان است.

محقق نیشابوری گفت: در کانون پرورش فکری با محوریت شاهنامه فعالیت زیادی انجام شده است و فعالیت این کانون در پایگاه میراث فرهنگی توس باید با محوریت حکیم ابوالقاسم فردوسی باشد.

وی باتوجه به فعالیت43 مرکز پرورش فکری در خراسان رضوی تصریح کرد: هدف ما از حضور در پایگاه میراث فرهنگی توس: ایجاد یک مرکز فرهنگی در آرامگاه فردوسی است که در ابتدا، پایگاه فرهنگی خواهد بود تا مجوزهای لازم از طریق مرکز اخذ شود.

مدیرکل پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی گفت: کودکان و نوجوانان7تا17 سال تحت پوشش پایگاه فرهنگی این کانون در آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی خواهد بود و چهار رشته فرهنگی، هنری، علمی و ادبی برای گردشگران و مردم شهر تاریخی توس پیش بینی شده است و در نظر است این پایگاه برای کودکان و نوجوانان به یک فضای فرهنگی و تفریحی تبدیل شود.

محقق نیشابوری افزود: باید پایگاه فرهنگی کانون پرورش فکری در آرامگاه فردوسی محیطی را فراهم کند تا کودکان، نوجوانان، گردشگران و خانواده ها را جذب کند.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.