در سالگرد اجرای برجام؛

تخت‌روانچی: آمریکایی‌ها در راه اجرایی شدن برجام مانع تراشی می‌کنند/ بازنگری در برجام غیرممکن است

معاون وزارت امور خارجه گفت: هنوز آمریکایی‌ها در راه اجرایی شدن برجام مانع تراشی می‌کنند که این امر به صورت رسمی به آن‌ها اعلام هم شده است.

آمریکایی‌ها در راه اجرایی شدن برجام مانع تراشی می‌کنند/ بازنگری در برجام غیرممکن است"مجید تخت‌روانچی" معاون وزارت امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که دستاوردهای برجام تاکنون برای ایران چه بوده است و چه اشکالاتی می‌توان به آن وارد کرد گفت: ما تلاش کردیم تا همه تهدیدهای قبلی را به فرصت‌های جدید تبدیل کنیم.

وی افزود: در عین حال هنوز آمریکایی‌ها در راه اجرایی شدن برجام مانع تراشی می‌کنند که این امر به صورت رسمی به آن‌ها اعلام هم شده است.

معاون اروپا آمریکایی وزیر امورخارجه کشورمان همچنین گفت: در نشست اخیر در وین هم مراتب اعتراض ایران به تمدید قانون ایسا و موانع موجود بر سر راه مبادلات بانکی و پولی که از سوی آمریکا صورت گرفته، به طرف آمریکایی اعلام شد.

تخت روانچی با اشاره به این نکته که دستاوردهای برجام با موانعی روبرو شده که آمریکایی‌ها ایجاد کرده‌اند افزود: تلاش و تأکید ما بر این است که رویکرد آمریکایی‌ها تغییر کند و آن‌ها از رویه‌ای که در قبال برجام در پیش گرفته‌اند صرف نظر کنند.

عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان همچنین در پاسخ به این سوال که برخی مقامات آمریکایی‌ها اخیرا بحث لزوم بازنگری در برجام را مطرح کرده‌اند؛ رویکرد ایران در این باره چیست، گفت: این امر به هیچ وجه ممکن نیست. برجام یک سند حقوقی سیاسی است که به امضای کشورهای مذاکره‌کننده رسیده و قطعنامه شورای امنیت هم پشتوانه آن است و لذا هیچ یک از کشورهای مذاکره‌کننده نمی‌توانند به متنی که نهایی شده و تمام مراحل قانونی برای تصویب را گذرانده، تغییر دهد.

وی در پایان افزود: آمریکایی‌ها بهتر است بدانند که برجام بازیچه دست آن‌ها نیست و نمی‌تواند تابع تصمیمات آن‌ها باشد. این رویه، اصل مذاکره را زیر سوال می‌برد اما به هر حال تلاشمان را برای احقاق حقوقمان خواهیم کرد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار