کرمان؛

طرح رایگان واکسیناسیون طیور بومی بر علیه نیوکاسل به مرحله اجرا درآمد

طرح رایگان واکسیناسیون طیور بومی بر علیه بیماری نیوکاسل در استان کرمان به مرحله اجرا در آمد .

طرح رایگان واکسیناسیون طیور بومی بر علیه نیوکاسل به مرحله اجرا درآمد به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، مهدی رفیعی رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور،زنبور عسل و کرم ابریشم اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت : اجرای طرح ملی واکسیناسیون بر علیه بیماری نیوکاسل در طیور روستایی با همکاری دامپزشکی و بسیج سازندگی به مرحله اجرا در آمده است.

وی گفت : با توجه به اینکه بیماری نیوکاسل یک بیماری ویروسی بوده که در زمان رخداد بیماری به جهت سرعت بالای انتشار بیماری در جمعیت طیور صنعتی و بومی معمولا نمی توان درمان خاصی انجام داد و به جهت پیشگیری از این بیماری بایستی تمامی طیور مورد واکسیناسیون قرار گیرند.

رفیعی اظهار داشت : پیش بینی می شود در این طرح نزدیک به یکصد هزار قطعه طیور در سطح روستاهای استان کرمان بر علیه بیماری نیوکاسل مورد واکسیناسیون قرار گیرند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور،زنبور عسل و کرم ابریشم در ادامه گفت : هدف از اجرای این طرح که با مشارکت سازمان بسیج سازندگی انجام می‌شود، حفظ و حراست از سرمایه ملی کشور در حوزه دام و طیور و تداوم اشتغال پایدار است.

دکتر مهدی رفیعی بیان داشت : بر اساس دستورالعمل های ابلاغی از سوی سازمان دامپزشکی کشور تمامی امکانات و تجهیزات در اختیار شبکه های دامپزشکی شهرستانهای تابعه استان قرار گرفته که با آموزش هایی که به بسیجیان روستاها ارائه گردیده، طیور بومی روستاها با واکسن نیوکاسل بر علیه این بیماری واکسینه می شوند.

این مقام مسئول در پایان از روستائیان محترم درخواست نمود تا در طول اجرای طرح رایگان واکسیناسیون طیور بومی بر علیه بیماری نیوکاسل در سطح روستاها همکاری لازم را داشته باشند تا این طرح به صورت کامل پایان پذیرد.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.