کرمان؛

پروانه بهره برداری هزار و 300 بنگاه تولیدی در استان کرمان

معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: 30 هزار نفر میزان اشتغال موجود این واحدها است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ امین غفاری‌نژاد، با اشاره به اینکه توجه به صنایع کوچک و متوسط اشتغالزایی بیشتری ایجاد می‌کند افزود: ۳۷ درصد تولید لاستیک کشور در استان کرمان انجام می‌شود.

غفاری نژادبا بیان اینکه 29 درصد از واحدهای صنعتی استان کرمان مربوط به گروه صنایع غذایی هستند خاطر نشان کرد : این گروه صنعتی با 400 واحد صنعتی فعال مرتبط با صنایع غذایی بیشترین سهم را در استان دارند.

وی صنایع کانی غیرفلزی با 23 درصد و 300 بنگاه فعال و صنایع شیمیایی و پلاستیک با 15 درصد و 200 واحد صنعتی فعال را به ترتیب دومین و سومین گروه صنایع فعال در استان کرمان عنوان کرد و یادآورشد: بیشتر صنایع استان کرمان در سه گروه صنایع غذایی، کانی غیرفلزی و شیمیایی فعالیت می‌کنند.

غفاری‌نژاد با اشاره به اینکه از ابتدای امسال 2 فقره پروانه بهره‌برداری واحدهای بالای 100 نفر اشتغال‌زایی در استان کرمان صادر شده است خاطر‌‌نشان کرد: حدود 135 میلیارد تومان در این حوزه سرمایه‌گذاری شده و 350 نفر هم اشتغال‌زایی شده است که این طرح‌ها در زمینه فولاد و صنایع شیمیایی است.

وی از صدور 96 پروانه بهره‌برداری در حوزه صنایع کوچک و متوسط خبر داد و گفت: در این حوزه نیز با 90 میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده برای 680 نفر شغل ایجاد شده است.

غفاری نژادبا اشاره به اینکه 37 درصد تولید لاستیک خودرو کشور در کرمان تولید می‌شود و رتبه نخست تولید کشور را دارد تصریح کرد: در زمینه تولید تلویزیون نیز با تولید 30 درصد محصول تولید کشور رتبه چهارم کشوری را داریم.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال 60 هزار خودرو در استان کرمان تولید شده است گفت: 3 کارخانه خودرو در استان کرمان فعال است و کرمان با تولید 5و هفت دهم درصدی ظرفیت تولید خودرو کشور رتبه چهارم را دارد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار