انتقاد فرماندار بناب از ضعف در شناسایی بی سوادان

فرماندار بناب از رشد تعداد افراد بیسواد در این شهرستان و همچنین ضعف در شناسایی آنان انتقاد کرد.

انتقاد فرماندار بناب از ضعف در شناسایی بی سوادانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ ولی الله فرج اللهی در جلسه ستاد پشتیبانی سوادآموزی شهرستان بناب با اشاره به مهاجرت گسترده افراد کم سواد یا بیسواد به این شهرستان جهت یافتن شغل، افزود: مطابق آخرین آمار و پالایش انجام گرفته تعداد دو هزار و 264 نفر در جامعه هدف که بین 10 الی 49 سال است بیسواد در این شهرستان وجود دارد که با نام شناسایی نشده اند.
وی اضافه کرد: در 9 ماهه سال جاری از 957 نفر بیسواد شناسایی شده اسمی، تنها 505 نفر جذب کلاس های درس شده اند.
فرج اللهی بر همکاری کلیه ادارات از جمله دهیاران و بهورزان برای شناسایی افراد بیسواد تأکید و اظهار کرد: دولت برای ریشه کنی بی سوادی مشوق های خوبی را در نظر گرفته است.
وی ادامه داد: دولت برای آموزش دهندگان به ازای قبولی هر سوادآموز شش میلیون و 500 هزار ریال، آموزش افراد معلول و تنها بیسواد روستا 10 میلیون ریال، سواد آموزی توسط خود فرد شش میلیون و 980 هزار ریال و برای سوادآموزهای حاضر در کلاس مبلغ یک میلیون و 390 هزار ریال پاداش پرداخت می کند.
فرج اللهی با اشاره به تشکیل مجمع حمایت از دانش آموزان بی بضاعت در این شهرستان گفت: این مجمع کلیه افرادی را که به علت مشکلات مالی توان ادامه تحصیل ندارند تحت پوشش قرار داده و از آن ها حمایت می کنند.
وی با ابراز تأسف از اینکه گفته می شود افرادی به علت مشکل مالی در این شهرستان از تحصیل بازمانده اند؛ اضافه کرد: در صورت شناسایی این قبیل افراد اعضای جلسه ستاد پشتیبانی سوادآموزی آماده پرداخت هزینه های آموزشی آن ها هستند.
انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار