تبریز؛

باسوادبودن 96.5 درصد مردم عجب شیر

معاون فرماندار شهرستان عجب شیر گفت: سطح باسوادی در این شهرستان به 96.5 درصد رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ رحمت اللهی در جلسه ستاد پشتیبانی نهضت سواد آموزی این شهرستان گفت: به منظور ریشه کن کردن بی سوادی در این شهرستان در سال گذشته تحصیلی جذب و آموزش 803 تن از بی سوادان هدف گذاری شد که از این تعداد تاکنون 800 نفر جذب و باسواد شده اند.
وی با بیان اینکه افراد بی سواد افرادی آسیب رسان، آسیب دیده و یا آسیب پذیر محسوب می شوند، اظهار کرد: آموزش افراد بی سواد نیازمند صبر و سعی بیشتر است و مسئولان باید بیش از پیش برای ریشه کن کرن بی سوادی تلاش کنند.
رحمت اللهی با بیان اینکه متوسط یم باسوادی در نهضت سواد آموزی بین 10 تا 49 سال است، گفت: با ادامه فعالیت آموزشیاران این نهضت در عجب شیر، در چند سال آتی بی سوادی در این شهرستان ریشه کن می شود.
معاون فرماندار عجب شیر، با اشاره به همکاری و همراهی گروه‌ های مختلف به ویژه مدیران مدارس و دهیاران در زمینه سواد آموزی، یادآور شد: با شناسایی والدین بی ‌سواد از طریق دانش ‌آموزان و تشویق آن ها به تحصیل، می ‌توان در مسیر ریشه‌ کن کردن بی ‌سوادی در شهرستان گام برداشت.
رحمت اللهی ادامه داد: با هماهنگی ‌های انجام شده با دستگاه ‌های ذیربط، تعداد اندک افراد بی ‌سواد در این شهرستان نیز جذب و آموزش داده می شوند تا نام عجب شیر به عنوان نخستین شهرستان در ریشه کن کردن بی سوادی ثبت شود.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.