آغاز دوران جدید در صنعت هوایی ایران و بازگشت به صحنه رقابت بین‌المللی/ورود ۲ ایرباس جدید دیگر تا پایان سال

وزیر راه و شهرسازی گفت: فرود اولین فروند هواپیمای ایرباس بر باند فرودگاه مهرآباد آغاز بازگشت به صحنه رقابت بین‌المللی و بازپس‌گیری سهم خود از بازار جهانی است.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، امروز در مراسم ورود اولین فروند هواپیمای ایرباس اعلام کرد: امروز اولین فروند هواپیمای ایرباس از مجموعه قرارداد یکصد فروندی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با شرکت ایرباس بر باند فرودگاه مهرآباد به زمین نشست. این فرود نماد آغاز یک دوران جدید در صنعت هوایی ایران و بازگشت ما به صحنه رقابت بین‌المللی و بازپس‌گیری سهم خود از بازار جهانی است.

آخوندی در ادامه این فرود را نشان ورود عزتمندانه و غرورآفرین ایران به اقتصاد جهانی دانست و گفت: این اتفاق ورودی درخور تمدن ایران‌شهری به شمار می‌رود. من و تمام همکارانم در وزارت راه و شهرسازی با پشتیبانی دولت و مجلس شورای اسلامی و با همکاری تمام فعالان حرفه‌ای در بخش خصوصی به عنوان نیروهای ملی بار دیگر تلاش خواهیم کرد و نشان خواهیم داد توانایی بازخوانی جایگاه ایران را درمنطقه و جهان داریم و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد و همچنین از هیچ سرزنشی دلشکسته و بیتاب نخواهیم شد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: بی تردید امروز یک روز تاریخی برای صنعت هوایی ایران و برای ملت بزرگ ایران است. بی‌گمان اجرای سیاست نوسازی ناوگان هوایی ایران در کنار نوسازی سایر ناوگان‌های ریلی، جاده‌ای و دریایی ظرفیت اثرگذاری جدی درصنعت حمل و نقل گردشگری توسعه ملی و بهبود جایگاه ایران درسطح اقتصاد جهانی را دارد. فزون تر آنکه این تدبیر گامی موثر در توسعه و پایداری امنیت ایران و همچنین منطقه و جهان است.

آخوندی با اعلام این خبر که امسال دو فروند ایرباس ۳۳۰ و در سال ۹۶ تعداد ۹ فروند ایرباس ۳۲۱ و ۳۳۰ به ناوگان افزوده می‌شود، گفت: در مورد هواپیماهای ای تری آر هم به محض امضا قرارداد چندین فروند وارد ناوگان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این ایرباس در اولین گام خانواده شهدا و ایثارگران را به زیارت امام رضا منتقل می‌کند افزود: متوسط سن فعلی ناوگان هوایی ۲۳ سال است و تا ۱۰ سال آینده همه به سن بازنشستگی می‌رسند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۳ ۲۴ دی ۱۳۹۵
با این تراکم مسافر که هواپیمای ۱۰۰۰ نفره هم جوابگوی مردم نیست این هواپیماهای فسقلی به چه درد میخورن
آخرین اخبار